Jak uczyć się słówek i zwrotów w języku angielskim?

Zadanie na 2 tydzień (23-29.03.2020) dla wszystkich klas uczonych przeze mnie (Tomasz Karolczyk).

W tym tygodniu zajmiemy się ćwiczeniem słownictwa / czasowników nieregularnych wykorzystując popularne „fiszki – flashcards”. Dowiecie się jak z nich korzystać, dostaniecie również gotowe fiszki do pobrania!

Zadania dla klas 4 i 5 zostały przekazane na grupach (messenger).
Zadanie klasy, 6/7 (do 29.03.2020):
Rozwiąż:
https://bit.ly/33LzOQn
Zadanie jest w formie elektronicznej (na smartfon, tablet, itd.) Zaczynamy od podania swojego adresu e-mail. Wypełniamy wszystkie 10 przykładów i klikamy wyślij. Nauczyciel automatycznie otrzymuje wyniki testu oraz kompletne dane o tym, co zrobiliście dobrze/źle.

Pobierz fiszki

Jak uczyć się słówek i zwrotów w języku angielskim? Wypróbuj flashcards!

Flashcards, czyli tzw. „fiszki” to jedna z bardzo przydatnych i efektywnych metod uczenia się np. czasowników nieregularnych, słówek, czy zwrotów w j. angielskim. Wykonanie ich zajmie tylko chwilę, a powtarzany materiał będzie wam dużo łatwiej zapamiętać!
Fiszki najlepiej wykonać własnoręcznie wycinając niewielkie prostokąty. Po jednej stronie zapisujemy słowo w j. angielskim, którego chcemy się nauczyć, a po drugiej, w j. polskim. W ten sposób zapamiętujemy słowa i jednocześnie ćwiczymy ich pisownię.

Zadania z wykorzystaniem fiszek otrzymacie w środę (25.03.2020).

Instrukcja wykonania

1. Na górze strony wybieramy swoją klasę, do której chodzimy i pobieramy fiszki z wybranym przeze mnie materiałem.
2. Fiszki drukujemy i wycinamy wzdłuż linii pomocniczych.
3. Rozpoczynamy zabawę!

Jak zapamiętywać słownictwo wykorzystując fiszki?

Istnieje wiele metod uczenia się słownictwa wykorzystując flashcards. Ja przedstawie Wam jedną z nich, którą będziecie mogli dostosować do swoich upodobań.

  1. Zaczynamy od zapoznania się z naszymi fiszkami – kolejno czytamy wszystkie słowa wraz z tłumaczeniami.
  2. Czynność tą powtarzamy kilkukrotnie, do momentu, w którym uznamy, że zaczynamy zapamiętywać czytane przez nas słowa.
  3. Składamy fiszki na pół i układamy je w jednym pliku w taki sposób, aby słowo w języku polskim znalazło się na górze.

Od teraz będziemy dzielić nasze fiszki na 3 grupy:

Grupa 1 (zielona): słowa/czasowniki, które już zapamiętaliśmy w 100%.

Grupa 2 (żółta): słowa, które znamy tylko „trochę” (pamiętamy np. początek lub jedynie jedną z 3 form).

Grupa 3 (czerwona): słowa/czasowniki, których nie pamiętamy wcale.

4. Sięgamy po pierwszą z góry fiszkę, decydujemy czy (i na ile) pamiętamy słowo na niej zawarte – decydujemy do której kategorii je przyporządkować. Czynność powtarzamy do momentu w którym skończą nam się fiszki.
5. Fiszki z grupy 1 (zielonej) odkładamy na bok.
6. Wracamy do punktu czwartego i powtarzamy zadanie, ale tylko z fiszkami, które zostały nam w grupie 3 (czerwonej) oraz grupie 2 żółtej.
7. Ćwiczymy do momentu w którym w grupie czerwonej nie będzie już ani jednej fiszki.
Gratulacje! Właśnie nauczyliśmy się wszystkich słówek / zwrotów!

Fiszki w wersji na smartfon i tablet? Oczywiście!

Istnieje wiele stron online oraz aplikacji na system Android i IOS, które umożliwiają przygotowanie fiszek w wersji elektronicznej. Oprócz fiszek w wersji drukowanej, każda klasa dostała też fiszki w wersji elektornicznej – szczegóły u góry w sekcji „pobierz fiszki”.

Polecane przeze mnie aplikacje i narzędzia online – fiszki:
1. http://quizlet.com/pl – strona (i aplikacja do pobrania) w j. polskim pozwalająca na tworzenie własnych fiszek i ćwiczenie słownictwa na wiele sposobów!
2. http://studyblue.com – witryna oferuje więcej możliwości ćwiczenia słownictwa ale jest ona w całości w j. angielskim – polecam ją szczególnie uczniom starszych klas.

Aplikacje quizlet i studyblue można używać w przeglądarce lub pobierając je bezpośrednio na urządzenie z systemem Android lub iOS.

MASZ PYTANIE DO NAUCZYCIELA?

Uczniowie klas 1-5 mogą kontaktować się ze mną poprzez grupę swojej klasy na messengerze.

Klasy 6 i 7 kontaktują się ze mną poprzez grupę lub wysyłają email na: karolczykangielski@gmail.com



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *