Zadania, klasy 6

TYDZIEŃ 2 (23-27.03.2020)

Drodzy Uczniowie, proszę, abyście zmierzyli się w wybranymi dyktandami Efektów nie wysyłacie na maila, prace nie będą oceniane.
Do końca tygodnia zakres materiału został wyznaczony, a kolejne ustalenia w poniedziałek. Jestem do dyspozycji na grupach, a zajęcia online wg Waszych potrzeb i planu lekcji do ustalenia. Zaproponuję niedługo takie spotkania w sieci. Pozdrawiam
Dużo zdrówka
K.Ogrodnik.
https://dyktanda.online/

Polecenia do zadań dla klasy VI z języka angielskiego, p BIZOŃ. Termin przesłania zadań do p. Bizoń na Messengera: niedziela 29 marca do godziny 15.00.

W podanych kartach pracy uzupełnij tabele stopniem wyższym i najwyższym przymiotników (wg przykładów).

Zadanie 1- Wybierz właściwą odpowiedź.

Zadanie 2 – Przepisz zdania poprawiając błędy w podkreślonych wyrazach.

Zadanie 3- Napisz zdania o obrazkach, używając konstrukcji as…as Lu not as…as oraz podanych w nawiasach przymiotników. Zadania wykonujemy w zeszycie w całości, jedynie zadanie gdzie trzeba poprawić podkreślony wyraz, numerujemy i podajemy poprawny wyraz. Robimy zdjęcia zeszytu i przesyłamy. W razie pytań (najpierw proszę ze zrozumieniem przeczytać instrukcje) proszę o kontakt.

Klasy 6/7, grupy podstawowe, Karolczyk.
Zadanie wykonujemy do niedzieli – 29.03.2020.
Czasowniki nieregularne, czasy: Present Perfect, Past Simple.

Uzupełniamy zadanie odpowiednimi czasownikami nieregularnymi (które ćwiczyliście od poniedziałku za pomocą fiszek, więcej: www.psp5gorce.pl/angielski).

ZADANIE:
https://bit.ly/33LzOQn

Zadanie jest w formie elektronicznej (na smartfon, tablet, itd.) Zaczynamy od podania swojego adresu e-mail. Wypełniamy wszystkie 10 zadań i klikamy wyślij. Nauczyciel automatycznie otrzymuje wyniki testu oraz kompletne dane o tym, co zrobiliście dobrze/źle.

Nie jest to zadanie na ocenę – w tym tygodniu testujemy przygotowaną przeze mnie platformę, ALE od następnego poniedziałku wszystkie zadawane przeze mnie zadania będą już oceniane!

🧮Klasa 6 a i 6 b dla sprawdzenia waszej wiedzy z zakresu liczb dodatnich i liczb ujemnych proponuję w tym tygodniu zmierzyć się z zadaniami ze stron:
https://gwo.pl/…/seo_link:klasa-6-liczby-dodatnie-i-liczby-…, https://szaloneliczby.pl/klasa-6/ – dział 3 liczby dodatnie i ujemne, i wykonać sprawdzian dla samych siebie https://szaloneliczby.pl/liczby-dodatnie-i-ujemne-sprawdzi…/
🍀Proszę o przesłanie mi na Messengera zdjęcia ćw. 10 str. 82 oraz ćw. 2, 3 str.84 i ćw. 13 str.86 do czwartku. Pozdrawiam👍

📝Język polski klasy VI a i VI b. Przeczytajcie wiersz na stronie 249 i zapamiętajcie pojęcie
” anafory”. 📋W zeszycie przedmiotowym zad. 3/250. Do wiedzy o podmiocie dokładamy wiedzę o orzeczeniu (254-256). W zeszycie wykonajcie ✒️dowolne trzy zadania a na adres mailowy k.ogrodnik.pspnr5@gmail.com proszę wysłać wykonane✒️ ćw. 1 i 2/ 81. (ZĆ). Chętni str.83. Pozdrawiam 😄

Język angielski, T. Karolczyk, klasa 6a/6b, grupa podstawowa.
Drodzy uczniowie! W tym tygodniu oglądacie przygotowany przeze mnie film i dowiadujecie się jak uczyć się korzystając z „fiszek”:
https://www.youtube.com/watch?v=qAZ3zgpFl60
Następnie ściągacie (3 pliki poniżej) i drukujecie fiszki zapoznając się ze słownictwem.

Osoby, które nie mają możliwości wydrukowania karty pracy ćwiczą słówka wchodząc tutaj:
https://quizlet.com/pl/497927953/klasy-6-7-fiszki-czasowniki-nieregularne-flash-cards/
Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat uczenia się z fiszek (i ich przygotowania) wejdźcie na stronę szkoły http://psp5gorce.pl/angielski/ i sprawdźcie e-lekcję, którą dla Was przygotowałem.

W środę (25.03.2020) pojawią się zadania pisemne do tych słówek (zadanie powyżej).

J. angielski, p. Bizoń: wiadomość dla moich uczniów klas 5-7. Proszę skorzystać z linku i instrukcji do logowania.https://www.pearson.pl/jezyk-angielski/english-class/dla-ucznia/dodatkowe-cwiczenia-interaktywne/#accordion%3Daccord-7382
Podaję kody do grup: klasy V- XWFV-REYE Klasa6a- URM3-PHJC, klasą 6b już ma Klasy7- UHJX-MWKY

🎼🎶MUZYKA
Utrwalić rodzaje artykulacji. Wysłuchać utwór zalecany na str. 19 „Śmiejący się puzon”
🖌️🎨PLASTYKA
Dla chętnych: prace na wybrany konkurs („Moja mama”, „KROKUS- Twój sprzeciw ma znaczenie”, „Anioł hospicjum”)
❗Wszyscy: plakat na konkurs szkolny „Trzymaj formę” i „Bieg po zdrowie”
Regulaminy konkursów na stronie szkoły.
➡️TECHNIKA
Kontynuować pracę nad tworzeniem makiety domu z instalacjami.

🙏Zadania z religii dla klas 6a i 6b. Opracowanie tematu nr 35 , oraz praca plastyczna na temat 100 lecia urodzin Jana Pawła II, technika dowolna format A4.

🤸Zdalne wychowanie fizyczne-klasy VI 🤸Dzień dobry, w związku z zamknięciem szkoły i czasem kwarantanny, zapraszam do podtrzymywania swojej formy fizycznej w domu. Przesyłam zestaw ćwiczeń które pozwolą w tym trudnym okresie trochę rozruszać się we własnym domu.
Wystarczy znaleźć tylko kawałek miejsca, oraz coś miękkiego (matę, dywan, itd.). Wszystkie ćwiczenia należy wykonywać dokładnie, z żadnym z nich nie śpiesząc się. Wykonuj ćwiczenia w miarę własnych możliwości, jeśli nie jesteś w stanie zrealizować ilości powtórzeń założonej dla Twojej klasy, zrób troszkę mniej. Jeśli jednak będzie dla Ciebie za łatwo śmiało możesz lekko zwiększyć obciążenia. Nie przesadź jednak z tym.
Życzę miłej zabawy😉👍
Więcej:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=692800481461219&id=478413536233249&xts%5B0%5D=68.ARCndj73bcNQVjYjnVHvJwI6WmQrJ3UcNjc9AlqiSC7lZWFjebqnoIg9J6ccbJq7qk4vOM1DflhMPYCypxWX4ut-ly6RWE_SrQfDzIm1cXE_H5GTn8v4v9a-AEizB8BeZ7ZpKId-KnFGsK2Sj8a8SZPI9hjaC1ClMtg4gl6fHGM0vBaJ0JYHmpbpKfjU1wsfgzN_dOo2vsvju9pcexGxNI9qvh_v1D8hKQWwedExeRbaxmyzzqETDUwz7zqmcyyZBFfFt7ii9ar4fo30gPapcqoUJSAB8oueiCM_fpeTNAZUeSJhWFXepLgvEeLh4caeqi1LgRK5O_1RADTLF2w&tn=K-R

TYDZIEŃ 1 (12-20.03.2020)

Klasa VI. Ryby – kręgowce środowisk wodnych.

  1. Wykonać notatkę w zeszycie o budowie ryb (można wykonać rysunek i podpisać części ciała).
  2. Napisać w jaki sposób ryby są przystosowane do życia w wodzie.
  3. Dla chętnych: Wypisać przykłady gatunków ryb słodkowodnych żyjących w naszych wodach słodkich ( rzekach, potokach, jeziorach).
    LINK: http://tiny.cc/1w1jlz
    LINK: http://tiny.cc/3x1jlz

✍️Zadania z historii
➡️Klasa VIA VIB Przedstaw reformy władców absolutyzmu oświeconego w Prusach, Austrii i Rosji.
Przyczyny i przebieg walki o niepodległość Stanów Zjednoczonych. Przedstaw przyczyny wybuchu Wielkiej Rewolucji we Francji i jej skutki. ❗Uczeń ze swojej klasy wybiera jeden temat do pisemnego opracowania.Pisemna odpowiedź na wybrane pytanie zostanie sprawdzona przez nauczyciela na ocenę. Odpowiedź na osobnej podpisanej kartce (imię ,nazwisko i klasa). Na pozostałe pytania uczeń jest przygotowany ustnie, co w późniejszym czasie zweryfikuje nauczyciel. Owocnej pracy życzy nauczyciel historii👍

🌍Geografia klasa VI – Europa https://www.toporopa.eu/pl/…

Klasy VI a i VI b proszę o zapoznanie się z tematami z matematyki dotyczącymi liczb dodatnich i liczb ujemnych na pierwszy tydzień:
🎲poniedziałek i wtorek: podręcznik zad. 2, 3 str. 170, zad 8, 10 str.171, ćwiczenia: ćw. 2 str.80, ćw. 3,4,5,6,7 str. 81, ćw. 8, 10, 11 str. 82, ćw. 13, 14, 15, 16, 17 str. 83
🖋️środa i czwartek: podręcznik : str. 172, 173, zad.1 str.173, zad. 3,6 str. 174, ćwiczenia: ćw. 1,2,3,4 str. 84, ćw. 7 str.85, ćw. 9, 13 str. 86.
Poniżej znajdują się linki które mogą się przydać w opanowaniu tych tematów.
https://www.youtube.com/watch?v=dCDu7SpSs4M – liczby dodatnie iliczby ujemne
https://www.youtube.com/watch?v=oK1aEAVTxFw – dodawanie liczb całkowitych
https://www.youtube.com/watch?v=DklHvHy-Vd8 – odejmowanie liczb całkowitych
https://www.youtube.com/watch?v=XcEVyUdo_ug – mnożenie i dzielenie liczb całkowitych
Życzę miłej i owocnej pracy a w razie problemów proszę o kontakt. Pozdrawiam serdecznie i życze zdrowia Wasz nauczyciel matematyki.

📚J. polski – lektury dla klas: Vb,VIa,VIb
uczniowie VI a i VI b czytają ”Robinsona Crusoe”🌏 D.Defoe. Polecamy audiobooki na wolnelektury.pl

🇬🇧Język angielski, grupa rozszerzona. Przesyłam zadania dla klasy 6 b. Proszę wykonać następujące zadania, których jeszcze nie macie zrobionych w ćwiczeniach str. od 78-81 oraz stronę 22. ( sluchanki również korzystając z aplikacji kod QR). Wszystko z ćwiczeń. Proszę przesłać zdjęcia zadań na mojego maila do środy do 15.00. Jednocześnie przypominam o przygotowaniach do konkursu filotimo, o którym wiecie, na pewno się odbędzie więc wykorzystajcie ten czas na przygotowania do niego, zwłaszcza, że jak mówiłam ta wiedza Wam się przyda w dalszej nauce angielskiego. Pozdrawiam! Ps to zadanie miało być w zeszłym tygodniu, ale okazuje się, z tego co mówi Bartek, że zginęły jakimś przypadkiem że strony, a Wy nie mieliście jeszcze grupy.

🇬🇧Język angielski
Uczniowie klas IV- VII chcąc utrwalić wiadomości z języka angielskiego mogą skorzystać z Extra Online Homework. Wskazówki jak korzystać z tego narzędzia znajdują się na wewnętrznej stronie okładki ćwiczeń z języka angielskiego. Uwaga❗Do indywidualnych ćwiczeń nie jest potrzebny kod identyfikacyjny kursu, podany przez nauczyciela.
Odniesienia do podręczników z języka angielskiego we wszystkich klasach:
https://www.pearson.pl/jezyk-angielski/domowa-szkola/

🇬🇧Język angielski
Uczniowie klas IV- VII chcąc utrwalić wiadomości z języka angielskiego mogą skorzystać z Extra Online Homework. Wskazówki jak korzystać z tego narzędzia znajdują się na wewnętrznej stronie okładki ćwiczeń z języka angielskiego. Uwaga❗Do indywidualnych ćwiczeń nie jest potrzebny kod identyfikacyjny kursu, podany przez nauczyciela.
Odniesienia do podręczników z języka angielskiego we wszystkich klasach:
https://www.pearson.pl/jezyk-angielski/domowa-szkola/

🇬🇧Język angielskiquizy Kahoot, klasy 4-8:
http://tiny.cc/presentsimplecontinuous
http://tiny.cc/vocabularyy
http://tiny.cc/verbsss

Instrukcja Kahoot:
1. Wchodzimy na stronę z quizem Kahoot z wybranego przez siebie linka (możemy użyć do tego celu laptopa, tabletu, telefonu, który będzie służył jako urządzenie główne do wyświetlania pytań – host).
2. Po lewej stronie klikamy na przycisk „PLAY”, następnie wybieramy „HOST GAME” i wchodzimy w tryb „CLASSIC”.
3. Na innych telefonach/tabletach/laptopach (które będą brały udział w quizie) wchodzimy w przeglądarkę, wchodzimy w adres www.kahoot.it i wpisujemy kod PIN. Wybieramy swój pseudonim.
4. Na urządzeniu głównym – wyświetlającym pytania klikamy start i rozpoczynamy nasz quiz!

W razie pytań, proszę kontaktować się ze mną drogą mailową pod adresem: karolczykangielski@gmail.com
KOLEJNE ZADANIA POJAWIĄ SIĘ W NAJBLIŻSZY PONIEDZIAŁEK

Zadania dodatkowe:

✏️Link do nauki programowania na wszystkich poziomach: https://studio.code.org/courses

✏️Link do wszystkich poziomów matematyki w Khan Academy: https://pl.khanacademy.org/math

🌼👁️🌧️🐍Polecane filmy edukacyjne z nauk przyrodniczych na wszystkich poziomach znajdują się na stronie: https://m.cda.pl/moherpower/folder/14930306

🦒🦦🦩 Matematyka dla wszystkich od 0-8 klasy:
https://www.matzoo.pl/?fbclid=IwAR2SGyf_Fyfqqt3GMK8lthWjg0pEwexOP3w9R_G8TGh8t0VUMg8_IdQoMAs

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *