Zadania, klasy 8

Biologia klasa 8 a i b
Temat: Zagrożenia i ochrona różnorodności biologicznej.
1. Polecany film:
https://www.youtube.com/watch?v=XRk1nTMsu50

GEOGRAFIA KLASA 8A I 8B
TEMAT: Niezwykłe miejsca na Ziemi.
W tym roku szkolnym „podróżowaliśmy” po kontynentach. W ramach tematu obejrzyjcie film, może kiedyś będzie wam dane zobaczyć te miejsca?
https://youtu.be/KcVoSboShYM

Klasa 8a i 8b Temat W maju jedziemy na wycieczkę klasową! – plany na przyszłość (wtorek) Proszę przepisać słownictwo ze zdjęcia Ćwiczenia str. 80 zad. 2 i 3 Temat Co będzie w programie? – planowanie wycieczki (środa) Ćwiczenia str. 82 zad. 2 W razie problemów proszę o kontakt. Powodzenia.

8 A – HISTORIA Obejrzyj polski film polityczny w reżyserii Andrzeja Wajdy ,, Człowiek z marmuru „.

Fizyka
VIII a i VIII b na 22.06
Zapisz do zeszytu temat: Podsumowanie wiadomości z optyki.
Przeczytaj z zeszytu treści z optyki.
Pooglądaj i przeanalizuj filmy na YouTube:
Zwierciadła płaskie, wklęsłe, kuliste – optyka konstrukcja
link: https://www.youtube.com/watch?v=imtdDMTS0cQ
oraz
Soczewki, konstrukcje, wady wzroku, fizyka, optyka
link: https://www.youtube.com/watch?v=ODLGnvTGVxg
VIII a i VIII b na 25.06.
Temat: Podsumowanie wiadomości z fizyki z klasy VIII.
Przejrzyj zeszyt z fizyki i przeanalizuj poznane w tym roku szkolnym treści.

Zadania z religii na bieżący tydzień klasy 1, katecheza 52 klasa 2, katecheza 51, klasa 4 katecheza 45, klasy 5 katecheza 48, klasy 6 katecheza 49 klasy 7 katecheza 50

Zajęcia z wychowawcą 8b Temat: Za tydzień wakacje-jak bezpiecznie je spędzić. https://czasdzieci.pl/ro_artykuly/id,749192b.html

Edb 8a/8b Temat: Zagrożenia terrorystyczne https://epodreczniki.pl/a/terroryzm/DeMnXxleH

CHEMIA 8A poniedziałek Temat:Białka-skład, właściwości, reakcje charakterystyczne. https://youtu.be/S8IrpmKHobYhttps://youtu.be/79_20rFKTg8 środa Temat:Cukry (Sacharydy)-podział, właściwości, zastosowanie. https://images.app.goo.gl/X4VwvqQ8DkvhjzQaA

CHEMIA 8B poniedziałek Temat: Sacharoza (cukier spożywczy)-właściwości, zastosowanie https://youtu.be/h8kAIwBkUIA środa Temat: Wielocukry – skrobia i celuloza. https://epodreczniki.pl/a/cukry—skrobia-i-celuloza/DZQQ5kibs

TYDZIEŃ 13 (08-14.06.2020)

Klasa 8 A Proszę przeczytać temat ,,Upadek PRL i narodziny IIRP” i odp. na pyt. nr 2 i 3 ze str.208 Również proszę przeczytac temat ,, Jesień narodów ” i odp. na pyt. nr 3 i 4 ze str.212

VIII a i VIII b
Zapisz do zeszytu temat: Obrazy otrzymywanie za pomocą soczewek.
Pooglądaj na YouTube film: Soczewki, konstrukcje, wady wzroku, fizyka, optyka
link: https://www.youtube.com/watch?v=ODLGnvTGVxg
Przeanalizuj poznane z filmu treści dotyczące soczewek.

TYDZIEŃ 12 (01-07.06.2020)

Klasa 8 b – wdż temat: Niepłodność i wielkie pragnienie dziecka.

Zadania dla klasy ósmej od ks. Rafała 8A i 8B Wracajcie do Mnie – KKK 1674 Dla was umieram i zmartwychwstaję – Hbr 5.8-9

Biologia klasa 8 a i b
Temat: . Odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody
1. Uważnie przeczytaj temat w podręczniku (str.151-156).
2. Koniecznie skorzystaj ze strony, materiały tam zamieszczone pomogą Ci zrozumieć temat.
3. https://epodreczniki.pl/a/odnawialne-i-nieodnawialne-zrodla-energii-i-jej-oszczedzanie/DnVCUPTWa
https://epodreczniki.pl/a/nasz-swiat-ma-prawie-piec-miliardow-lat/D13BTFHd5
ZADANIA:
A. Do zeszytu przepisz w formie notatki ZAPAMIĘTAJ. Str. 156.
B. Zad. 5.str. 156 Obowiązkowo.
Zadania prześlij do nauczyciela do 8.06.
Po lekcji uczeń:
Podstawowe:
• podaje przykłady zasobów przyrody
• dokonuje podziału zasobów przyrody na odnawialne i nieodnawialne
• podaje, na podstawie wybranych przykładów, krótką charakterystykę zasobów przyrody
Ponadpodstawowe:
• podaje przykłady pozyskiwania energii z odnawialnych zasobów przyrody
• wyjaśnia, dlaczego nieodnawialne zasoby przyrody należy racjonalnie użytkować
• wyjaśnia, dlaczego rozwój zrównoważony jest niezbędny dla mieszkańców naszej planety
• przedstawia propozycje racjonalnego gospodarowania zasobami przyrody zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.

Matematyka klasa 8a i 8b Należy powtórzyć : 1. Układ współrzędnych, obliczanie długości odcinka, Obliczanie współrzędnych środka odcinka 2. Obliczanie prawdopodobieństwa zdarzeń. 3. Średnia arytmetyczna. Klasa 4a Temat : Obliczanie pola prostokąta w zadaniach. Na zadanie domowe w ćwiczeniach str 87. Zadanie należy zrobić na piątek, nie przesyłamy. Klasa 5a Temat : Obliczanie pól wielokątów w zadaniach. Na zadanie domowe zadania z książki, zad 4, 5 str 202 oraz zad 6, 7 str 203. Zadania należy rozwiązać na lekcję w piątek, nie przesyłamy.

Angielski. Zadania dla klasy ósmej do wykonania do piątku, nie odsyłamy, będą sprawdzane podczas lekcji online. Zadania z ćwiczeń str.46 1,2,3, str 47 zad. 4. Str.66 cała oprócz zad. 4, str 67 zad.7, str.68 zad.8,9. Sluchanki pobieramy z edesku ( instrukcja na okładce podręcznika wewnątrz). https://www.pearson.pl/jezyk-angielski/english-class/dla-ucznia/edesk/

Język polski – klasy 8a i 8b

s. 339.

1. Powtórzcie wiadomości z fleksji.
2. Rozwiążcie ćwiczenia s. 105.- zad.1-7.

VIII a i VIII b – na 04.06.
Zapisz do zeszytu temat: Pryzmat- rozszczepienie światła w pryzmacie.
Przeczytaj uważnie treści z podręcznika strona 249 – 251.
Pooglądaj film na YouTube: FIZYKA klasa 8 Rozszczepienie światła przez pryzmat i siatkę dyfrakcyjną
link: https://www.youtube.com/watch?v=OdogQqka_ac
Narysuj w zeszycie schematy przejścia światła przez pryzmat strona 251 podręcznik.
Napisz w zeszycie w jaki sposób powstaje tęcza.
Opracowane prześlij na adres fizykagorce@wp.pl

Informatyka 8ab:
1. Wchodzimy na stronę: https://epodreczniki.pl/a/zasady-bezpiecznej-pracy-w-sieci-lokalnej-i-globalnej/DhFPcW05o
2. Czytamy wprowadzenie i podpunkty.
3. Informację o tym jak sprawdzić, czy strona, do której się logujesz, ma zabezpieczenie SSL (ang. Secure Socket Layer) wysyłamy na mojego e-maila: adekkogut@gmail.com. Pamiętamy o napisaniu imienia, nazwiska i klasy. Termin do piątku.

CHEMIA 8 A środa Temat: Sprawdzian wiadomości „Pochodne węglowodorów „CHEMIA 8b środa Temat: Białka- skład pierwiastkowy, właściwości. https://youtu.be/S8IrpmKHobYhttps://youtu.be/79_20rFKTg8

Zadania z religii na bieżący tydzień. Klasy 1 katecheza 49, klasa 2 katecheza 48, klasa 4 katecheza 42, klasy 5 katecheza 45, klasy 6 katecheza 46, klasy 7 katecheza 59.

Temat Proponuję to zobaczyć! – informowanie o swoich zamierzeniach Podręcznik 74 zadanie 2 i strona 75 zadanie 3 Podręcznik strona 81 proszę przepisać do zeszytu punkt 2 Konstrukcje bezokolicznikowe z zu Ćwiczenia strona 78 zadanie 1,2,4 i strona 79 zadanie 5,6, 7 Zdjęcia przesyłacie do mnie do środy do godziny 14.30. W razie problemów proszę o kontakt. Powodzenia.

GEOGRAFIA 8A i 8B
Temat: Antarktyda – kraina lodu.
Przeczytajcie uważnie temat na str. 149-152. Jako notatkę przepiszcie do zeszytu „Zapamiętaj”. Pisemnie udzielcie odpowiedzi na polecenie 2 ze str. 152. Możecie skorzystać ze stron
https://zalajkowane.pl/15-zadziwiajacych-faktow-o-antarktydzie/
https://youtu.be/Ukze61z_5D8

TYDZIEŃ 11 (25-31.05.2020)

wdż klasa 8b Temat: Antykoncepcja i środki wczesnoporonne. Proszę zapoznać się z załącznikami , pytania kierujemy na priv.

Język klasy 8a i 8b

Temat: Michał Anioł i Vincent van Gogh o swojej pracy.

podr. s.281, s.282.

  1. Przeczytajcie teksty : „Michał Anioł Buonarotti” oraz ” List do brata”.
  2. zad. 1., 2.,3., 5. , s.284.

Matematyka klasa 8a i 8b Temat : Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem wyrażeń algebraicznych. Na zadanie domowe dokończyć zadania z lekcji. Zadania są przesłane na grupę. Klasa 4a Temat : Powtórzenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych. Na zadanie domowe, dokończyć test z książki str 205, przeczytać w książce str 208 temat, Co to jest pole figury? Zrobić zad 1, 2 str 209. Zadania należy wykonać na lekcję w piątek. Klasa 5a Temat : Pole trapezu. Pod tematem zrobić notatkę, ponadto zrobić w ćwiczeniach str 100 oraz ćw 3, 4 str 101. Zadania zrobić na piątek, będę sprawdzać na lekcji. Powodzenia

Zadania od ks Rafała dla klasy ósmej: kl.8A I 8B Prawdziwy Bóg i prawdziwy Człowiek – przepisz fragment J1,14 Ut unum sint – przepisz KKK 820

Biologia klasa 8 a i b
Temat: Tolerancja ekologiczna. Skala porostowa.
1. Uważnie przeczytaj temat w podręczniku (str.144- 150).
2. Koniecznie skorzystaj ze strony, materiały tam zamieszczone pomogą Ci zrozumieć temat.
http://sp1ustka.pl/dla-uczniow/nauczanie-online/515-klasa-8-biologia.html
ZADANIA:
A. Do zeszytu przepisz w formie notatki ZAPAMIĘTAJ.
B. Zad. 3.str. 150 Obowiązkowo.
C. Zad. 2. str. 150 dla chętnych.
D. Dla chętnych – podczas spaceru po lesie, zbierz małe fragmenty plech spotkanych porostów.
Zaobserwuj, gdzie występuję najliczniej. Ich zdjęcia z opisem z jakiego miejsca zostały zebrane prześlij do nauczyciela.
Zadania prześlij do nauczyciela. .
Po lekcji uczeń:
Podstawowe:
• wyjaśnia, co oznacza termin tolerancja ekologiczna
• podaje przykłady czynników środowiska, na które organizmy mają różną tolerancję
• wyjaśnia, co to jest zakres tolerancji ekologicznej organizmów na wybrane czynniki środowiska (temperaturę, wilgotność)
• podaje przykłady gatunków o wąskim i o szerokim zakresie tolerancji ekologicznej wobec wybranego czynnika.
Ponadpodstawowe:
• podaje przykłady gatunków wskaźnikowych i wskazuje ich wykorzystanie przez człowieka
• określa, co to znaczy, że gatunek jest eurybiontem lub stenobiontem
• przedstawia porosty jako organizmy wskaźnikowe
• planuje i przeprowadza obserwację pozwalającą określić za pomocą skali porostowej stopień zanieczyszczenia powietrza dwutlenkiem siarki w miejscu zamieszkania.

Klasa 8a i 8b Temat Do kina czy do teatru? – To zależy! – zaimek względny Podręcznik str. 72 – 6 dział – Świat dookoła mnie Podręcznik str. 72 zadanie 1 i 2 Podręcznik str. 81 przepisać do zeszytu punkt 5 – przyimek z dopełniaczem i punkt 3 – czasownik posiłkowy werden w czasie teraźniejszym Ćwiczenia str. 76 zadanie 1, 2, 4 Ćwiczenia str. 77 zadanie 5 i 7 Zdjęcia przesyłacie do mnie do środy do godziny 14.30. W razie problemów proszę o kontakt. Powodzenia.

GEOGRAFIA

KL. 8A i 8B
Temat: Australia i Oceania – utrwalenie wiadomości.

Korzystając z podręcznika str. 136 – 148, prezentacji z lekcji wykonaj krzyżówkę dotyczącą tematu, posiadającą od 6 do 9 haseł. Zadanie proszę przesłać do czwartku 28.05 do godz. 13.00.

VIII a i VIII b na 28.05.2020 r.
Napisz do zeszytu temat lekcji :Zjawisko załamania światła.
Przeczytaj uważnie treści z podręcznika strona 246 – 248.
Pooglądaj na YouTube 6 minut filmu: Fizyka od podstaw – Załamanie światła, pryzmat, fizyka, optyka
link: https://www.youtube.com/watch?v=uDsvlJp2VaA
Przepisz dwa pierwsze punkty ze strony 252 – To najważniejsze.
Następnie narysuj ze strony 247 – Zjawisko załamania światła na granicy dwóch ośrodków.
Opracowanie wyślij na adres fizykagorce@wp.pl

Fizyka
VIII a i VIII b na 25.05.2020 r.
Napisz do zeszytu temat : Obrazy tworzone przez zwierciadła sferyczne.
W celu utrwalenia wiadomości o obrazach tworzonych w zwierciadłach pooglądaj ponownie film na YouTube:
Fizyka od podstaw – Zwierciadła płaskie, wklęsłe, kuliste – optyka konstrukcja
link: https://www.youtube.com/watch?v=imtdDMTS0cQ
Przeanalizuj oglądane treści. Nie musisz wysyłać notatki z filmów.

Informatyka 8ab:
1. Wchodzimy na stronę: https://epodreczniki.pl/a/wprowadzenie/D14CfjqPf
2. Czytamy wprowadzenie i oglądamy film.
3. Wykonujemy ćwiczenia.
4. Zdjęcia ćwiczeń 6,7,8, wysyłamy na mojego e-maila: adekkogut@gmail.com. Pamiętamy o napisaniu imienia, nazwiska i klasy. Termin do piątku.

Zadania z religii na bieżący tydzień klasy 1 katecheza 48, klasa 2a katecheza 47, klasa 4a katecheza 41, klasy 5 katecheza 44, klasy 6 katecheza 45, klasy 7 katecheza 45, szczegóły online.

Zajęcia z wychowawcą KLASA 8B TEMAT: JAK skutecznie przygotować się do egzaminu. https://www.youtube.com/watch?v=OCm7Xh0yuek&feature=share

Edb 8a/ 8b Temat: Zagrożenia wywołane substancjami toksycznymi. https://epodreczniki.pl/a/oznakowanie-i-substancje-toksyczne/D8gbjkSVW

CHEMIA 8B poniedziałek Temat: Sprawdzian wiadomości „Pochodne węglowodorów ” lekcja on-line środa Temat: Poprawa sprawdzianu „Pochodne węglowodorów ”

CHEMIA 8A Poniedziałek Temat: Powtórzenie wiadomości „Pochodne węglowodorów ” lekcja online Środa Temat : Pochodne węglowodorów – podsumowanie. https://klasowka.onet.pl/podrecznik/chemia-nowej-ery-klasa-3-gimnazjum/rozdzial-ii-pochodne-weglowodorow/wytlumaczenie

Zajęcia z wychowawcą KLASA 8B TEMAT: JAK skutecznie przygotować się do egzaminu. https://www.youtube.com/watch?v=OCm7Xh0yuek&feature=share

Edb 8a/ 8b Temat: Zagrożenia wywołane substancjami toksycznymi. https://epodreczniki.pl/a/oznakowanie-i-substancje-toksyczne/D8gbjkSVW

CHEMIA 8B poniedziałek Temat: Sprawdzian wiadomości „Pochodne węglowodorów ” lekcja on-line środa Temat: Poprawa sprawdzianu „Pochodne węglowodorów ”

CHEMIA 8A Poniedziałek Temat: Powtórzenie wiadomości „Pochodne węglowodorów ” lekcja online Środa Temat : Pochodne węglowodorów – podsumowanie. https://klasowka.onet.pl/podrecznik/chemia-nowej-ery-klasa-3-gimnazjum/rozdzial-ii-pochodne-weglowodorow/wytlumaczenie

TYDZIEŃ 10 (18-24.05.2020)

Wdż klasa 8b Temat : Metody rozpoznawania płodności

Matematyka klasa 8a i 8b Temat : Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem działań na liczbach wymiernych. Na zadanie domowe dokończyć zadania z lekcji oraz powtórzyć wyrażenia algebraiczne i równania. Zadania są dostępne na grupie.

Język polski- klasy 8a i 8b

Proszę do jutra powtórzyć informacje z fonetyki- podręcznik, s. 335.

Jutro lekcje on- line zgodnie z planem- utrwalimy wiadomości

Biologia klasa 8 a i b
Temat: Abiotyczne czynniki środowiska.

1. Uważnie przeczytaj temat w podręczniku (str. 138-143).
2. Koniecznie skorzystaj ze strony, materiały tam zamieszczone pomogą Ci zrozumieć temat.
3. https://epodreczniki.pl/a/organizmy-i-srodowisko/DVTgkDAQw
Swoją wiedzę możesz sprawdzić rozwiązując ZADANIA zamieszczone pod tym linkiem.
ZADANIA:
A. Do zeszytu przepisz znaczenie czynników abiotycznych – podręcznik str. 139.
B. Dla chętnych-zad.4 str. 143.
Zadania prześlij do nauczyciela. .
Po lekcji uczeń:
• wskazuje nieożywione i żywe elementy ekosystemu
• podaje przykłady wpływu wybranych czynników abiotycznych (temperatura, wilgotność) na organizmy
• porównuje środowisko lądowe i wodne pod kątem czynników abiotycznych
• podaje przykłady wpływu stężenia dwutlenku siarki w powietrzu na organizmy
• wykazuje powiązania między żywymi i nieożywionymi czynnikami środowiska.

Klasa 8a i 8b Temat Ćwiczenia utrwalające materiał z działu 5 – Wszystkie drogi prowadzą do celu Ćwiczenia strona 71 zadanie 3 i 4 Ćwiczenia strona 72 zadania 1,2,3,4 Zdjęcia przesyłacie do mnie do środy do godziny 14.30. W razie problemów proszę o kontakt. Powodzenia.

Matematyka klasa 8a i 8b. Temat do opracowania samodzielnego na środę, powtórzenie . Zadania należy rozwiązać na lekcję w środę.

Język polski klasy 8a i 8b

Temat: Artysta jako kreator w wierszu „Radość pisania” Wisławy Szymborskiej.

s. 279.

  1. Przeczytajcie wiersz.
  2. zad.1., s.280.
  3. zad.2., s.280.

Zdjęcie obu zadań proszę przesłać do mnie do środy.

  1. Przeczytajcie fragm. komiksu ze str.280.
    Powodzenia!

VIII a i VIII b na 21.05.2020 r.
Zapisz do zeszytu temat : Zwierciadła – obrazy otrzymywane za pomocą zwierciadeł
wklęsłych.
Przeczytaj uważnie treści z podręcznika ze strony 238 – 243.
Przepisz do zeszytu punkty ze strony 243 z podręcznika – To najważniejsze.
Przeanalizuj konstrukcje tworzących się obrazów za pomocą zwierciadeł wklęsłych
strona 214 i 215.
Pooglądaj film na YouTube: Zwierciadła płaskie, wklęsłe, kuliste – optyka konstrukcja
link: https://www.youtube.com/watch?v=imtdDMTS0cQ

GEOGRAFIA 8A i 8B
TEMAT: Ludność i gospodarka Australii.
Proszę wykonać notatkę w zeszycie korzystając z podręcznika str. 144-148 oraz prezentacji z ostatniej lekcji.
1.Ogólne informacje o ludności.
2. Cechy charakterystyczne rolnictwa.
3.Przemysł i usługi w Australii.
Notatki nie odsyłamy, wykorzystamy ją na następnej lekcji do powtórzenia wiadomości.

Informatyka 8ab:
1. Wchodzimy na stronę: https://epodreczniki.pl/a/informatyczna-wieza-babel-czyli-o-roznych-jezykach-programowania/DUSnsGkYI
2. Zapoznajemy się z materiałem i wykonujemy ćwiczenie 1 i 2.
3. Pracę domową (Polecenie 3.1) wysyłamy na mojego e-maila: adekkogut@gmail.com. Pamiętamy o napisaniu imienia, nazwiska i klasy. Termin do piątku.

Zadania z religii na bieżący tydzień: klasy 1 katecheza 47, klasa 2 katecheza 46, pozostałe klasy katecheza okolicznościową 100lecie urodzin Jana Pawła II szczegóły online.

Zajęcia z wychowawcą
KLASA 8B

TEMAT: JAK OPANOWAĆ STRES PRZED EGZAMINEM https://www.youtube.com/watch?v=3d18qdwpUl8&feature=share

Edb 8a/ 8b
Temat: Zagrożenia związane z działalnością człowieka. Przeczytaj r.20 str. 145

CHEMIA 8B
poniedziałek
Temat: Powtórzenie wiadomości „Pochodne węglowodorów ” lekcja on-line
środa
Temat: Tłuszcze-podział, właściwości. PRZECZYTAJ r.35 str. 190

CHEMIA 8A
PONIEDZIAŁEK
TEMAT: Estry- budowa, właściwości, zastosowanie, reakcja estryfikacji. Lekcja on-line
ŚRODA
TEMAT: Jak zbudowane są aminokwasy.
https://www.youtube.com/watch?v=S9N_BPHX_dk&feature=share

TYDZIEŃ 9 (11-17.05.2020)

Angielski. Zadanie do wykonania do wtorku do 10.00. Klasy ósme. Subject: My dream work. Aim: Utrwalamy słownictwo w tematyce praca.Korzystajac że słowniczka w podręczniku wykonujemy zadania SB p. 95 ex. 6, 7, SB p.98 ex 2 oraz WB p.110 ex. 1,2,3,4.

WdŻ klasa 8b . Temat : AiDS

Język polski klasy 8a i 8b

Temat: Powtórzenie wiadomości.

Proszę o wykonanie zadań od s. 270- 272.

Odpowiedzi zapiszcie w zeszytach.
Zadania te omówimy zgodnie z Waszymi planami lekcji jutro 8b o 11:30 i 8a o 12:30. Pozdrawiam i proszę o rzetelność.

Zadania z historii dla 8A na 12-15.05 Przeczytaj temat :,, PRL-lekcja powtórzeniowa ” i odpowiedz na pytanie : Które wydarzenie w powojennej historii Polski było Twoim zdaniem najważniejsze ? Uzasadnij swój wybór.
Ponadto wykonaj zadania powtórzeniowe ze str. 196-198 Odpowiedzi prześlij drogą mailową

Zadania od księdza dla klasy 8A i 8B
Oto Drzewo Życia [ napisz KKK2157 ]
Módlcie się z moją Matką [napisz modlitwę Pod twoją obronę ]

Biologia klasa 8 a i b
Temat: Podsumowanie działu 3 – Podstawy ekologii.

1. Uważnie przeczytaj podsumowanie w podręczniku (str. 130-132).
2. Koniecznie skorzystaj ze strony, materiały tam zamieszczone pomogą Ci utrwalić zagadnienia.
https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/szkola-podstawowa/biologia?query=ekologii&stage=szkola-podstawowa&subject=biologia&lang=pl&order=best
Swoją wiedzę możesz sprawdzić rozwiązując ZADANIA zamieszczone pod tym linkiem.
ZADANIA:
A. Rozwiąż w podręczniku – Sprawdź, co umiesz. Rozwiązane prześlij do nauczyciela.
B. W podsumowaniu i utrwaleniu materiału pomoże Ci rozwiązanie testu on-line.
Test on-line czas rozwiązania do 18 maja.
https://forms.gle/uAv5HhcVg3zuQoRN9

8A historia

Przeczytaj temat „Polska Rzeczpospolita Ludowa- lekcja powtórzeniowa” i odpowiedz na pytania:

  1. Które wydarzenie historyczne w powojennej Polsce było Twoim zdaniem najważniejsze?Uzasadnij.
  2. Udziel odpowiedzi na zadania powtórzeniowe ze str. 196-198

Zadania domowe proszę przesyłać na adres: historia-psp5@wp.pl

Angielski. Zadania dla klasy ósmej do wykonania do środy do 12.00. Powtórka wiadomości o rzeczownikach policzalnych i niepoliczalnych. Proszę w tym celu skorzystać z tabeli z podręcznika str.60 oraz że str. 71 w ćwiczeniach. Pomocne mogą okazać się filmiki, które podam. Następnie wykonujemy zadania str. 72 w ćwiczeniach zad. 2, str. 75 zad.1,2,3,4,.

https://youtu.be/tZfByG0rBpk
https://youtu.be/Rc4aFXmxXww
https://youtu.be/r6mYBCEy_VA

Klasa 8a i 8b Temat: Powtórzenie wiadomości z działu 5 – Wszystkie drogi prowadzą do celu Ćwiczenia strona 70 zad. 1,2,3,4 Ćwiczenia strona 73 zad. 1,2,3 Zdjęcia przesyłacie do mnie do środy do godziny 14.30. W razie problemów proszę o kontakt. Powodzenia.

Matematyka klasa 8a i 8b Temat : Pole koła. Temat do opracowania samodzielnego na środę. Proszę przeanalizować przykłady, zrobić notatkę , książka str 247 oraz zrobić zad 1, 2 3 str 248, zadania będę sprawdzać na lekcji. Klasa 7a Temat : Opis i rodzaje graniastosłupów. Temat do opracowania samodzielnego, należy zrobić notatkę w zeszytach, można skorzystać z książki str 264 -265. Ponadto zrobić zad 1, 2 3, 4, 6 str 267. Pracę proszę wykonać na czwartek, będę sprawdzać na lekcji. W razie pytań proszę o kontakt.

GEOGRAFIA 8A i 8B
TEMAT: Australia i Oceania na mapie.
Na podstawie podręcznika str. 136-143 wykonaj notatkę z zeszycie wg.punktów:
1. Środowisko przyrodnicze Australii.
2.Strefy klimatyczne Australii.
3. Fauna i flora Australii.
4. Regiony i śr. przyrodnicze Oceanii.
W notatce uwzględnij pojęcia: scrub, creeks, endemity, basen artezyjski.
Można skorzystać też ze strony
https://lekcjewsieci.pl/australia/
Notatkę proszę wykonać do czwartku 14.05.Proszę nic, nie odsyłać. W piątek, około 11.00 będę kontaktowała się z wybranymi osobami. Miłej pracy

Język polski klasy 8a i 8b

Temat: Odczytanie nawiązań biblijnych kluczem do zrozumienia wiersza Piotra Macierzyńskiego.

zobaczcie http://auschwitz.org zakładka Historia

s. 267.

  1. Przeczytajcie wiersz „Stworzenie KL Auschwitz”
  2. Zad.1., s. 268.
  3. Zad. 2. (podkreślcie w notatce nawiązanie do Księgi Rodzaju- „A Bóg widział, że były dobre”)
  4. Zad. 3.- przypomnijcie sobie wcześniej def.reportażu
  5. Zad. domowe- zad. 4., s. 268. na wtorek, do godz. 15:00.

Fizyka
VIII a i VIII b
– na 14.05.2020 r.
Zapisz do zeszytu temat lekcji: Zwierciadła – obrazy otrzymywane za pomocą zwierciadeł płaskich.
Przeczytaj uważnie tekst z podręcznika strona 229 – 231.
Napisz do zeszytu: Jakie zwierciadło nazywamy zwierciadłem płaskim?
Jaki obraz nazywamy obrazem pozornym?
Jakie obrazy otrzymujemy za pomocą zwierciadeł płaskich?
Narysuj konstrukcję obrazu trójkąta w zwierciadle płaskim strona 230.
Samodzielnie narysuj konstrukcję obrazu litery E oraz G w zwierciadle płaskim.
Notatkę prześlij na adres fizykagorce@wp.pl

Fizyka
VIII a i VIII b
– na 11.05.2020 r.
Zapisz do zeszytu temat: Odbicie i rozproszenie światła.
Przeczytaj uważnie treści z podręcznika ze strony 224 -227.
Przepisz do zeszytu pięć punktów – To najważniejsze ze strony 227.
Narysuj schemat zjawiska odbicia światła ze str. 225
Opracowanie wyślij na adres fizykagorce@wp.pl

Informatyka 8ab: Dzisiaj zadanie w programie Scratch.
1. Wchodzimy na stronę: https://ikowalik.wordpress.com/programowanie-w-scratchu/
2. Znajdujemy temat: Algorytmy w Scratchu – algorytm Euklidesa
3. Wykonamy zadanie 1 i 2. Czytamy zadanie (nie zamykamy okna).
4. Wykonujemy zad 1 na kartce.
5. W nowym oknie otwieramy stronę Scratcha: https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted
6. Po wykonaniu i przetestowaniu działania programu, zapisujemy go z menu plik/Zapisz na swoim komputerze (najlepiej na pulpicie).
7. Pliki wysyłamy jako załącznik na mojego e-maila: adekkogut@gmail.com. Pamiętamy o napisaniu imienia, nazwiska i klasy. Termin do piątku.

Zajęcia z wychowawcą 8b Temat: Samoocena mojego zachowania . Wystawiamy oceny z zachowania Lekcja on-line

Edb 8a/8b
Temat: Zagrożenie pożarowe przeczytaj roz. 19 str 138
zadanie domowe proszę wysłać na e-mail do 18.05.2020
1. Pożar- definicja
2.Wymień 5 przyczyn powstawania pożarów
3. Wymień 5 środków gaśniczych
4.Jak gasimy odzież paląca się na człowieku
5. Wymień co najmniej 4 rodzaje sprzętu używanego w pożarnictwie. 6.dodatkowe dla chętnych czym gasimy a) sprzęt elektroniczny b) olej jadalny c)metale aktywne

CHEMIA 8A
poniedziałek
Temat: Wyższe kwasy karboksylowe lekcja on-line
środa
Temat: Estry – budowa, właściwości, zastosowanie
OBEJRZYJ DOKŁADNIE FILM
https://www.youtube.com/watch?v=c-AY4qwoB4A&feature=share

CHEMIA 8B
Poniedziałek
Temat: Jak zbudowane są aminokwasy lekcja online
Środa
Temat : Pochodne węglowodorów – podsumowanie.
PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ DO PONIEDZIAŁKU https://klasowka.onet.pl/podrecznik/chemia-nowej-ery-klasa-3-gimnazjum/rozdzial-ii-pochodne-weglowodorow/wytlumaczenie

TYDZIEŃ 8 (04-10.05.2020)

Angielski: zadania dla klasy ósmej: zgodnie z ustaleniami na lekcji online proszę wykonać zadania z arkusza od strony 86 do strony 89, oprócz słuchania. Te zadania zostaną omówione na lekcji online. Odsyłamy jedynie zadanie 14 na mojego Messengera do soboty do 13.00.

Język polski klasy 8a i 8b

s.254 podręcznik
Temat: W jaki sposób się bronić przed manipulacją?

1. Zad.wstępne- zastanówcie się jak rozpoznać kłamstwo? Co robią, jak się zachowują osoby, które kłamią?
2. Zapiszcie def. kłamstwa, manipulacji językowej i prowokacji.
3. Zad. 1., s.254. ustnie
4. Zad.2.b, s.255.-
5. Zad. domowe- zad.4.s.256.

Wskazówki do zad.dom. znajdziecie w przykładach teorii Cialdiniego

Zadania z religii na bieżący tydzień klasy 1 katecheza 45, klasa 2 katecheza 44, klasa 4 katecheza 39, klasy 5 katecheza 42, klasy 6 katecheza 43, klasy 7 katecheza 43. Szczegóły online

Wdż , klasa 8 Temat: Choroby przenoszone drogą płciową.

Biologia klasa 8 a i b
Temat: Charakterystyka ekosystemu. Zależności pokarmowe między organizmami.

1. Uważnie przeczytaj temat w podręczniku (str. 122-129).
2. Koniecznie skorzystaj ze strony, materiały tam zamieszczone pomogą Ci zrozumieć temat.
https://epodreczniki.pl/a/zaleznosci-pokarmowe-w-ekosystemie/DEvAGg30I
Swoją wiedzę możesz sprawdzić rozwiązując ZADANIA zamieszczone pod tym linkiem.
ZADANIA:
A. Do zeszytu przepisz w formie notatki ZAPAMIĘTAJ ( str. 129 ).
B. Zad. 1 i 2. Str. 129.
Zadania prześlij do nauczyciela. .
Po lekcji uczeń:
• rozróżnia producentów i konsumentów (I-go i kolejnych rzędów), destruentów wybranej biocenozy lądowej i wodnej
• podaje zasady schematycznego zapisu prostego łańcucha pokarmowego
• określa, co to są: łańcuch pokarmowy, poziomy troficzne oraz sieć pokarmowa
• uzasadnia rolę destruentów w procesie przetwarzania materii organicznej w nieorganiczną
• analizuje zależności pokarmowe (łańcuchy i sieci pokarmowe) w wybranym ekosystemie
• przedstawia rolę producentów, konsumentów i destruentów w obiegu materii i prze-pływie energii przez ekosystem
• konstruuje łańcuchy pokarmowe oraz proste sieci pokarmowe na podstawie opisu, schematu
• przedstawia strukturę troficzną wybranego ekosystemu
• uzasadnia niezbędność każdego z ogniw sieci troficznej w utrzymaniu równowagi ekosystemu.
Przygotuj się do testu on-line z tematów 16-19 – podręcznik .

Zad od ks. Rafała dla klasy ósmej 8AiB Naucz nas się modlić KKK 2644 i 2660
Żyjcie moją miłością.
KKK 2094 Zadanie Przepisz z Katechizmu Kościoła Katolickiego [KKK]

Matematyka klasa 8a i 8b
Dzień dobry. Przesyłam materiał do realizacji na środę. Temat : Liczba pi, długość okręgu. Zrobić notatkę w zeszytach : 1. Przypomnieć, co to jest okrąg, koło, promień, średnica (zależność między promieniem a średnicą ) 2. Co to jest liczba pi ( książka str 241 ) 3. Wzór na długość okręgu (książka str 242 ) Zrobić zad 1, 4 str 243.

Angielski

Język polski klasa 8a i 8b

Temat: Brak porozumienia między ludźmi tematem wiersza „Na wieży Babel” Wisławy Szymborskiej.

  1. podr.s.252252 252. zadania wstępne 1. i 2.
  2. Przeczytajcie wiersz.
  3. zad.2., s. 253. ust.
  4. zad.3. pis.
  5. zad. 4.
  6. zad. 5.
    Powodzenia!

Klasa 8a i 8b język niemiecki Temat: Dzień otwartych drzwi w gimnazjum – program, i plakat, wyszukiwanie informacji w tekście Podręcznik str. 66 zad. 1,2 i 3 str. 67 Podręcznik str. 69 przepisać punkt 2 – orientacja w terenie: przyimki z biernikiem i celownikiem (dokąd?/gdzie?) Ćwiczenia str. 66 zad. 1 i str. 68 zad. 1 i 2 Zdjęcia przesyłacie do mnie do środy do godziny 14.30. W razie problemów proszę o kontakt. Powodzenia.

Geografia Kl. 8a i 8b Temat: Ameryka Północna i Południowa – sprawdzian wiadomości. We wtorek 05.05.2020 godz. 10.00 na grupach zostanie udostępniony test. Na napisanie testu będzie 30 minut. Po tym czasie dodatkowe 5 minut na przesłanie odpowiedzi. A. Matuszewska

Informatyka 8ab: Dzisiaj napiszemy kod prostej stronki internetowej.
1. Pobieramy prezentację (będącą instrukcją): https://drive.google.com/open?id=1sgE01eLOuOU1mrynddmQY_sIqANhMtU2
2. Wykonujemy kolejne kroki według instrukcji podanych w prezentacji.
3. Pliki (kod HTML w notatniku i obrazki) wysyłamy jako załączniki na mojego e-maila: adekkogut@gmail.com. Pamiętamy o napisaniu imienia, nazwiska i klasy. Termin do piątku.

CHEMIA 8A poniedziałek Temat:Kwas mrówkowy (metanowy)- budowa, właściwości, zastosowanie Lekcja on-line
środa
Temat:Kwas octowy (etanowy)-budowa, właściwości, zastosowanie. Przeczytaj r. 30 str 164 wpisz do zeszytu
1. Wzór sumaryczny i strukturalny kwasu octowego.
2. Właściwości fizyczne i chemiczne
3.Zastosowanie

Zajęcia z wychowawcą 8b
Temat: Samoocena MOJE PREDYSPOZYCJE ZAWODOWE
1. proszę do końca tygodnia wysłać pełne nazwy i adresy szkół do których składacie podania
2.proszę podać propozycję oceny z zachowania na koniec roku szkolnego

Edb 8a/8b
Temat: Zagrożenia powodziowe.
1.Przeczytaj roz 18 str 131
2.wykonaj zadania w zeszycie termin oddania poniedziałek 4.05 do godziny 16
zad.1 wymień rodzaje powodzi w Polsce
zad.2 podaj zasady ewakuacji z obszarów objętych powodzią
zad.3 wymień kolory stosowane w ratownictwie powodziowym i wyjaśnij co one oznaczają

CHEMIA 8B poniedziałek
Temat:Estry- budowa,właściwości, zastosowanie.
Lekcja on-line
środa
Temat: Estry- reakcja estryfikacji OBEJRZYJ dokładnie film o estrach
https://www.youtube.com/watch?v=c-AY4qwoB4A&feature=share

Fizyka
VIII a i VIII b na 04.05.2020 r.
Zapisz do zeszytu temat: Sprawdzenie wiadomości z fal i drgań.
Rozwiąż samodzielnie Test 1. str. 204, Test 2. str.205 i Test 3. str. 207 z podręcznika.
Termin oddania 04.05.2020 r. do godziny 1430.
Jeśli nie rozwiązałeś poprzednio Testu 1. str. 204 to wyślij go teraz.
Rozwiązania testów prześlij na adres fizykagorce@wp.pl

VIII a i VIII b na 07.05.2020 r.
Zapisz do zeszytu temat lekcji: Światło i jego właściwości.
Przeczytaj uważnie treści z podręcznika ze strony 212 – 216.
Pooglądaj na YouTube film: Światło i jego własności – optyka, fizyka
link: https://www.youtube.com/watch?v=5D5asDYeEaQ
Zapisz do zeszytu: 1. Co to jest optyka?, 2. Jaka jest prędkość światła?, 3. Co nazywamy źródłem światła?, 4. Co nazywamy światłem?, 5. Co to jest promień świetlny?, 6. Co nazywamy ośrodkiem optycznym, a co ośrodkiem optycznym jednorodnym?
Zdjęcie pracy wyślij na adres fizykagorce@wp.pl do 07.05.2020 r.

Dzień dobry przesyłam zadanie z wf na ten tydzień. Mam nadzieję że wszyscy będą przygotowani. W razie problemów z plikiem, albo pytań proszę kontaktować się indywidualnie.

TYDZIEŃ 7 (27.04-03.05.2020)

Angielski. Zadania dla klasy ósmej: utrwalamy wiadomości z dzisiejszej lekcji, w tym celu wykonujemy zadania dostępne pod linkami poniżej. Następnie wykonujemy zadania str. 81 ćw 1,2 w ćwiczeniach, oraz strona 79 zadanie 1. Zadania z ćwiczeń odsyłamy do mnie na Messengera do soboty do 18.00

http://testyourenglish.pl/Test/18/i-tryb-warunkowy#.XqiJmR49eNy

http://testyourenglish.pl/Test/19/zerowy-i-i-tryb-warunkowy#.XqiJzh49eNw

Język polski- klasa 8a i 8b

Temat: Charakterystyka wybranych stylów.

s. 243.

  1. Zapiszcie krótko def. stylu .
  2. Przerysujcie graf ze stylami i uzupełnijcie go przykładami tekstów napisanych w tych stylach.
  3. Przeczytajcie informacje o poszczególnych stylach.
  4. Ćwiczenia , s. 94.
    Proszę rozwiązać ćw. 1., 2. i 3.

WOS dla 8a i 8b

Biologia klasa 8 a i b
Temat: Oddziaływania nieantagonistyczne. Współpraca międzygatunkowa.

1. Uważnie przeczytaj temat w podręczniku (str. 117-121).
2. Koniecznie skorzystaj ze strony, materiały tam zamieszczone pomogą Ci zrozumieć temat.
https://epodreczniki.pl/a/wspolpraca-miedzy-gatunkami/DQKGJXOUe
https://epodreczniki.pl/b/symbioza-i-jej-rodzaje/PpL4STjBH
Swoją wiedzę możesz sprawdzić rozwiązując ZADANIA zamieszczone pod tym linkiem.
ZADANIA:
A. Do zeszytu przepisz w formie notatki ZAPAMIĘTAJ ( str. 121 ).
B. Zad. 2. Str. 121.
Zadania prześlij do nauczyciela. .
Po lekcji uczeń:
• wyróżnia trzy typy relacji nieantagonistycznych
• podaje przykłady organizmów z najbliższego otoczenia odnoszących korzyści ze współpracy ze sobą
• na wybranych przykładach organizmów wyjaśnia oddziaływania nieantagonistyczne: mutualizm, protokooperację i komensalizm
• identyfikuje nieantagonistyczne relacje między gatunkami na podstawie opisu, fotografii, rysunków
• wykazuje na wybranych przykładach, że mutualizm jest konieczny i wzajemnie korzystny dla przeżycia obu organizmów
• porównuje oddziaływania nieantagonistyczne pod kątem znaczenia dla organizmów współpracujących.

Klasa 8a i 8b Temat :Środek symetrii figury. Temat należy opracować samodzielnie, książka str 224 -225. Następnie zrobić zadania 1, 3, 5 str 225 oraz zadania 6, 10, 11 str 226. Zadania będę sprawdzać na lekcji w środę, według planu. Proszę również przygotować się do powtórzenia wiadomości z symetrii.

Tematy od ks Rafała dla klasy ósmej
TEMAT: Uwolnienie od pożądań ZADANIE:Napisz krótką notatkę POZDRAWIAM

Klasa 8a i 8b Temat: Jak dojdę na dworzec? – opis drogi Podręcznik str. 64 Podręcznik str. 64 zad. 1,2.
Podręcznik str. 70 przepisać do zeszytu Wskazuję kierunek i drogę w mieście
Ćwiczenia str. 66 zad. 2 Zdjęcia przesyłacie do mnie do środy do godziny 14.30. W razie problemów proszę o kontakt. Powodzenia.

Język polski klasa 8a i 8b

Temat: Piszemy podanie.

  1. podr.s. 237.- 238.
    Zapoznajcie się z definicją i wzorem podania.
  2. Ćwiczenia s.90.- zad.1.
  3. Zadanie domowe
  • podręcznik zad. 2. lub 3., s. 238.
    Proszę podanie napisać na komputerze na poniedziałek 04 maja

Chemia 8 b poniedziałek
Temat: Kwas octowy(etanowy)- budowa, właściwości, zastosowanie. LEKCJA on-line
środa
Temat: Wyższe kwasy karboksylowe.
1.Przeczytaj z podręcznika roz. 31 str.169
2. Wykonaj notatkę
a)podaj wzór kwasu palmitynowego,stearynowego, oleinowego b) podaj właściwości tych kwasów
c) podaj zastosowanie tych kwasów

Informatyka 8a,b: Dzisiaj będziemy rysować za pomocą code blocky:
1. Otwieramy link: https://blockly.games/turtle?lang=pl
2. Rozwiązujemy zadania (cały level – zapełniamy kropki na górze).
3. Zrzut ekranowy lub fotkę z widocznymi kropkami wysyłamy na mojego e-maila: adekkogut@gmail.com. Termin do piątku.
4. Zadanie dodatkowe na 6: https://blockly.games/movie?lang=pl&level=1 (cały level).
Pytania proszę wysyłać na mój e-mail. Powodzenia.

FIZYKA

GEOGRAFIA KL. 8A I 8B
TEMAT: Ameryka Północna i Południowa – powtórzenie wiadomości.
Korzystając z podręcznika str. 128-132, notatek oraz strony https://lekcjewsieci.pl/ameryka-powtorzenie-i-utrwalenie-wiadomosci/
proszę przypomnieć sobie zrealizowany materiał. Powtórzenie zostanie omówione podczas lekcji online we wtorek o godz. 10.00 (8a) i 11.00 (8b).
A. Matuszewska

Dzień dobry, przesyłamy zadania z wf na ten tydzień. Po dwóch cięższych tygodniach trochę zabawy bardzo dobrze wam zrobi. Zachęcamy do ćwiczeń i zabaw z kategorii sportowej. Osoby które nie oddały zadań w poprzednich tygodniach mogą poprawić jedynki i przesłać je w tym. Miłej zabawy dla sumiennych i wzięcia się do pracy dla tych którzy mają zaległości.

Chemia 8a
poniedziałek
Temat:Porównanie właściwości alkoholi-karta pracy
rozdział 27 strona 154
Kartę pracy odsyłamy po zakończeniu lekcji 10:35
Uczniowie,którzy nie odeślą karty pracy będą w środę pytani z alkoholi
środa
Temat: Szereg homologiczny kwasów karboksylowych
1. Przeczytaj z podręcznika rozdział
2. Obejrzyj film

https://youtu.be/lq071uxyAdU

Edukacja dla bezpieczeństwa Klasa 8a/8b
Temat: Ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach Klasa 8a online
https://www.youtube.com/watch?v=SpBkxdcHhR4&feature=share

TYDZIEŃ 6 (20.04-26.04.2020)

Teresa Kaźmierska matematyka klasa 8a i 8b
Temat : Symetria względem punktu . Proszę przepisać notatkę do zeszytu. Na zadanie : zad 2 ,3 str 222, zad 9 str 223, dla chętnych zad 10 str 223. Zadania przesyłamy na maila do piątku.

J. angielski. Zadania do wykonywania dla klas ósmych: str. 74 ćw.4 w ćwiczeniach (to odsyłamy na Messengera) oraz ćwiczenie 3 str 77 w ćwiczeniach (to wysyłamy na maila). Termin przesłania prac do piątku do 20.00.

Zadania od ks Rafała dla klasy ósmej, tematy: Cóż masz czego byś nie otrzymał- nie kradnij Prawda wyzwoli- nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu Zadanie: Napisz krótką notatkę Napisz modlitwę: Koronka do Bożego miłosierdzia i naucz się.

Historia, 8 A

Przeczytaj temat nr 30 ze str.185 „ Rewolucja Solidarności 1980-1981 „ i udziel pisemnej odpowiedzi na poniższe pytania i obowiązkowo prześlij na adres: historia-psp5@wp.pl podając imię, nazwisko i klasę.

  1. Wymień przyczyny wystąpień społecznych w sierpniu 1980 roku. Jak one zakończyły się? Uzupełnieniem będzie ostatnie zadanie pisemne 1 i 2 ze str.185
  2. Wymień organizacje opozycyjne powstałe po założeniu NSZZ,,Solidarność”. Kogo one reprezentowały?
  3. W jaki sposób przejawiał się kryzys gospodarczy z początku lat 80-tych?

Przypominam wszystkim o obowiązku wywiązania się z poprzednich zadań. Wszystkie zadania podlegają ocenianiu, ich brak również.

Historia, 8A

Proszę dokonać analizy źródeł str. 185, pytanie 1. i 2.

Zadanie na dodatkową ocenę dla chętnych uczniów z klasy 5B, 6A, 6B, 7A, 7B oraz 8A.

W związku ze zbliżającą się rocznicą uchwalenia Konstytucji 3 maja, proponuję przygotowanie krótkiej prezentacji multimedialnej (max. 10 slajdów).

UWAGA: Wykonane zadania proszę przesłać w pliku word. Pracę proszę wysyłać na adres mailowy: historia-psp5@wp.pl, który jest przeznaczony tylko do kontaktu z uczniami.

Biologia klasa 8 a i b
Temat: Odziaływania antagonistyczne. Drapieżnictwo. Roślinożerność .
1. Uważnie przeczytaj temat w podręczniku (str. 110-116 ).
2. Koniecznie skorzystaj ze strony, materiały tam zamieszczone pomogą Ci zrozumieć temat.
https://epodreczniki.pl/a/zjadajacy-i-zjadani/DJs9F5i8q
Swoją wiedzę możesz sprawdzić rozwiązując ZADANIA zamieszczone pod tym linkiem.
ZADANIA:
A. Do zeszytu przepisz w formie notatki ZAPAMIĘTAJ ( str. 116 ).
B. Zad. 2. Str. 116.
Zadania prześlij do nauczyciela. .
Po lekcji uczeń:
• określa, co to są drapieżnictwo i roślinożerność
• podaje przykłady drapieżników i ich ofiar oraz roślin i roślinożerców z najbliższego otoczenia
• opisuje przystosowania ssaków mięsożernych (drapieżników) do chwytania zdobyczy oraz obronne adaptacje ich ofiar
• podaje przykłady przystosowań roślin chroniących je przed zjadaniem przez roślinożerców

Przygotuj się do testu online z tematów: Czym zajmie się ekologia, Charakterystyczne cechy populacji.

Wdż klasa 8b – Temat : Przedwczesna inicjacja seksualna.

WOS, 8b.

Historia, klasa 8b.

Karta pracy dla klas 8a, 8b z doradztwa zawodowego.

GEOGRAFIA KL. 8a i 8b.
Temat: Potęga gospodarcza świata – Stany Zjednoczone.
Proszę pobrać kartę pracy
https://drive.google.com/file/d/1h3yaeE3lPiQo-SWxHonH485ITxoAiskR/view?usp=drivesdk
Na podstawie podręcznika str. 120-127 wykonać zad. 1 na karcie pracy (można wydrukować lub napisać odpowiedzi w zeszycie). Dla chętnych zad. 2. Można też skorzystać ze strony https://www.google.com/amp/geografia24.pl/stany-zjednoczone-mocarstwo-globalne/amp/.
Odpowiedzi proszę przesłać do czwartku 23.04 do godz. 13.00. Owocnej pracy.

Karty pracy: https://drive.google.com/file/d/1h3yaeE3lPiQo-SWxHonH485ITxoAiskR/view

Dzień dobry. Natalia Południak, język niemiecki . Klasa 8a i 8b Kontynuacja Temat: Gdzie znajduje się apteka? – plan miasta Podręcznik strona 62 Zad. 3 str. 63 podręcznik. Ćwiczenia str. 64 zadanie 2,3 i zadanie 4 str. 65 Zdjęcia przesyłacie do mnie do środy do godziny 14.30. W razie problemów proszę o kontakt. Powodzenia. Proszę trzymać się terminu, prace będą na ocenę.

Chemia klasa 8b
poniedziałek online
Temat: Szereg homologiczny kwasów karboksylowych
1.podręcznik str. 157 roz, 28
2. podać wzór ogólny kwasów
3. przepisać tabelkę str. 158/159
środa Temat: Kwas mrówkowy (metanowy) – budowa, właściwości, zastosowanie.
1.Przeczytać roz, 29 str, 161
2.wykonać notatkę a) wzór sumaryczny, strukturalny kwasu b) właściwości kwasu c) zastosowanie kwasu

Informatyka 8a,b: Moi drodzy. Dzisiaj będziemy szukać informacji w Internecie.
Zadania które należy wykonać w tym tygodniu:
1. Otwieramy test online.
Dla klasy 8a: https://forms.gle/EyHD1vsNaim9JsedA
Dla klasy 8b: https://forms.gle/jvHAYuQZ5gUeBs6o9
2. Znajdujemy w wyszukiwarce odpowiedzi na poszczególne pytania.
3. Zaznaczamy w teście prawidłowe odpowiedzi
(musimy zaznaczyć wszystkie odpowiedzi) i klikamy „wyślij”
4. Test jest na ocenę. Termin do piątku.
Pytania proszę wysyłać na mój e-mail. Powodzenia.

Język polski, klasa 8a i 8b

Temat: „Elegia o …(chlopcu polskim) jako metafora losu pokolenia doświadczonego przez wojnę.

1. Odczytajcie tekst- podr. s. 233.
2. Zad. 1.-ustnie, do zastanowienia.
3. Zad. 2.Zapiszcie 2nioski w zeszycie.
4. Zad. 4.a, b, d, s.234.
5. Zad.5.
6. Zad. domowe
zad.6., s.234 – na wtorek , do 15:00 proszę przesłać na mess.zdjęcie tego zadania.

Chemia 8a
PONIEDZIAŁEK Temat: Metanol i etanol alkohole monohydroksylowe – online
1. przeczytać r.25 str 142
2. Podać dla metanolu i etanolu a) wzór sumaryczny b) strukturalny c) właściwości d) zastosowanie
3. obejrzeć filmhttps://youtu.be/kSnJUnhITVg
ŚRODA
Temat: Gliceryna – alkohol polihydroksylowy
1.przeczytać r.26 str, 150
2. podać dla gliceryny wzór sumaryczny, strukturalny, właściwości i otrzymywanie

Zajęcia z wychowawcą 8B Temat: Mój stan zdrowia- wpływ na wybór szkoły i zawodu.

8a /8b Edb Temat: Polska A bezpieczeństwo międzynarodowe 1.przeczytać rozdział i wykonać krótką notatkę.

J. angielski. Zadania dla klasy 8a do odesłania na priv Messengera do wtorku do godziny 18.00. Kontynuacja tematu żywienie. Korzystając ze slowniczka str. 58 w podręczniku, wykonaj zadania z ćwiczeń str.70 zad. 1,2 oraz str. 77 zad.2 ( na dole). Spotkamy się online w środę i podam w oparciu o te zadania jak napisać przepis na potrawę, więc proszę właśnie zapoznać się wcześniej z tymi zadaniami.

TYDZIEŃ 5 (15-19.04.2020)

J. angielski, p. Bizoń. Zadania dla klasy 8b do odesłania na priv Messengera do poniedziałku do godziny 15.00. Kontynuacja tematu żywienie. Korzystając ze slowniczka str. 58 w podręczniku, wykonaj zadania z ćwiczeń str.70 zad. 1,2 oraz str. 77 zad.2 (na dole).

Język polski klasa 8a i 8b.
Temat: Jak przedstawić zdarzenia z powstania warszawskiego?
1. Obejrzyjcie krótki film- proszę wpisać w wyszukiwarce : powstanie panował głód.
2. Obejrzyjcie film , wpiszcie w wyszukiwarkę: powstanie warszawskie non fiction.
3. Odczytajcie tekst- podr. s. 222-225.
4. zad.1., s.226.
5. zad. 4., s.226.- zad. domowe. Zdjęcie proszę wysłać do mnie do piątku, najlepiej na mess.

Zadania dla klasy 8a i 8b, matematyka, Teresa Kaźmierska.
Podaję temat do opracowania samodzielnego.
Temat: Konstrukcja i własności symetralnej odcinka i dwusiecznej kąta. W zeszytach napisać definicję symetralnej odcinka, wykreślić konstrukcyjnie symetralną danego odcinka (książka str 216) , następnie zrobić zad 1, 4, 6 str 217. Następnie przepisać definicję dwusiecznej kąta , wykreślić konstrukcyjnie dwusieczną danego kąta (książka str 219) , zrobić zad 1, 3 str 220. Zadania proszę przesłać na maila do poniedziałku 20.04. godz 15.00.

Klasa 8b, wdż. Temat: Seksualność człowieka i związane z nim zagrożenia -prezentacja

Dzień dobry ćwiczenia z wf na ten krótki tydzień.

Natalia Południak, język niemiecki Klasa 8a i 8b
Temat: Gdzie znajduje się apteka? – plan miasta Podręcznik strona 62 Zad. 1 str. 62 podręcznik. Zrobić zadanie i przepisać rzeczowniki do zeszytu i przetłumaczyć je na język polski (praca ze słownikiem). Zad. 2 str. 63 podręcznik Ćwiczenia str. 64 zadanie 1. Zdjęcia przesyłacie do mnie dzisiaj do godziny 14.30. W razie problemów proszę o kontakt. Powodzenia. Proszę trzymać się terminu, prace będą na ocenę.

WOS
Historia

J. angielski, p. Bizoń, grupa rozszerzona.

Chemia 8a
Środa Temat: Szereg homologiczny alkoholi rozdział 24 str. 138 1.Przeczytać 2. Przepisać tabelkę str. 140 (bez modeli) 3. obejrzeć filmhttps://youtu.be/0N-U5c6Q6vc

Chemia 8b
środa
Temat:Porównanie właściwości alkoholi-karta pracy rozdział 27 strona 154 Kartę pracy odsyłamy do czwartku 16.04.2020 do godz 15 Uczniowie,którzy nie odeślą karty pracy będą w poniedziałek pytani z alkoholi .

TYDZIEŃ 4 (06.04-12.04.2020)

Zadania dla klas ósmych, j. angielski, p. Bizoń.
Zgodnie z ustaleniami powtórka przed egzaminem – czytanie ze zrozumieniem. Proszę wykonać zadania z ćwiczeń str 47 zad. 7. Strona 48 zad. 8,9. Zadań nie odsyłamy zostaną omówione na lekcji online po świętach. Proszę aby w tekstach zaznaczać informacje, które wskazują na wybranie konkretnej odpowiedzi.

Klasa VIII
Biologia
Temat: Oddziaływania antagonistyczne. Konkurencja. Pasożytnictwo.
1. Zapisz temat w zeszycie przedmiotowym.
2. Uważnie przeczytaj tekst w podręczniku ( str.102-109 )
3. Wykonaj notatkę – ZAPAMIĘTAJ –str. 109.
4. Zadanie domowe. Polecenie 1. str. 109– podręcznik . Odeślij do sprawdzenia.
Dużą pomocą będą lekcje na stronie : epodręcziki, link podałam poniżej. Możesz tam nawet sprawdzić swoją wiedzę rozwiązując zadania i samodzielnie sprawdzić poprawność odpowiedzi.
https://epodreczniki.pl/a/konkurencja-i-pasozytnictwo/D1CBkjuXj

Fizyka:

Teresa Kaźmierska matematyka klasa 8a i 8b.
Temat : Oś symetrii figury. Proszę przeanalizować przykłady z książki str 213, zrobić zad 1-4 str 213-214. Zadania 5, 8, 10 str 214 do zrobienia na lekcję po świętach, klasa 8a- 16.04, klasa 8b- 16.04. Zadań nie wysyłamy.

Przesyłam test talentów do wykonania dla klas 8a,b w ramach doradztwa zawodowego

Natalia Południak, język niemiecki. Klasa 8a i 8b
Kontynuujemy temat z 5 działu: Gdzie mam to położyć? Nazwy miejsc i budynków w mieście. Podręcznik strona 60.
Ćwiczenia: strona 62, ćw. 3 i 4. Strona 63, ćw. 5 i 6.
Proszę zrobić ćwiczenia 2, 3 i 4 strona 60-61 podręcznik. Nagrania do podręcznika – informacja na 1 stronie w podręczniku. Zadanie 4 proszę samemu stworzyć na podstawie podanych informacji w zadaniu jedną scenkę i zapisać ją w zeszycie. Przepisujecie do zeszytu to co jest na pomarańczowo obok zadania 4 (wohin? i wo?).
Zachęcam do obejrzenia filmików
https://www.youtube.com/watch?v=fH56xH2mA5c
https://www.youtube.com/watch?v=RV7wdAFR5N0
Zdjęcia przesyłacie do środy (8.04.2020 r.) do godziny 14.30. W razie problemów proszę o kontakt. Powodzenia.
Proszę trzymać się terminu, prace będą na ocenę.

Klasy 8a i 8b język polski Proszę zobaczcie jeszcze wirtualną wystawę pt. Dom pod zwariowaną gwiazdą. Żydzi ukrywani w warszawskim zoo. https: //sprawiedliwi.org.pl zakładka Wirtualne wystawy

Klasa 8a i 8b język polski
Temat: Losy Żydów w okupowanej Warszawie. podr. s. 223
1. Zad. wstępne do zeszytu krótka notatka
2.Przeczytajcie tekst s. 217-219.
3. w zeszycie zad. 1. i 2. , s. 220.
4. Zad. 3. ustn., do przemyślenia
5. Zad. 4. , s.220.
– wnioski do zeszytu
6. Zad. domowe
zad. 5., s. 221.
Zapiszcie swoje refleksje, wnioski w zeszycie- zdjęcie prześlijcie do mnie na mess. Powodzenia!

GEOGRAFIA KL. 8A i 8B
Temat: Wielkie miasta półkuli zachodniej.
Proszę przeczytać temat w podręczniku str. 114-119. W zeszycie wyjaśnić pojęcia: megalopolis (podać przykłady), slumsy, urbanizacja pozorna. Wykonać zadania na karcie pracy https://drive.google.com/file/d/17eOe9rpHTEZfSlb7fl7ZAoA6cdpdnOg_/view?usp=drivesdk. Jeśli nie ma możliwości wydrukowania, można kartę otworzyć w Wordzie i uzupełnić lub przepisać do zeszytu. Zadania proszę odesłać do piątku, do godz. 10.00 na pocztę lub messengerem. Miłej pracy.
A. Matuszewska

8 b PONIEDZIAŁEK zajęcia z wychowawcą Temat: Mój temperament a wybór zawodu https://pracanaswoim.com/wplyw-osobowosci-na-wybor-zawodu/

Informatyka kl. 8: Moi drodzy. Dzisiaj o bezpieczeństwie w internecie.
Zadania które należy wykonać do 17.04.2020r.
1. Zapoznajemy się z materiałem o fake newsach : https://www.press.pl/magazyn-press/artykul/55061,krotki-przewodnik-po-fake-newsach
2. Zapoznajemy się z zasadami netykiety: https://fundacja.orange.pl/blog/wpis/netykieta
3. Wybieramy pięć zasad, które naszym zdaniem są najważniejsze.
4. Tekst wysyłamy na mojego e-maila: adekkogut@gmail.com koniecznie ze swoim imieniem, nazwiskiem oraz klasą.
5. Zadanie nadobowiązkowe na ocenę z programowania: http://compute-it.toxicode.fr/. Ile dacie radę. Fotka na maila.
Pytania proszę wysyłać na mój e-mail. Spróbujcie, pobawcie się. Powodzenia.

Edb 8a/ 8b Temat: Bezpieczne państwo Rozdział 15 str. 104 Przeczytać i opracować notatkę (termin oddania poniedziałek 15) 1. Bezpieczne państwo 2. Wymień organy i instytucje , które zapewniają obywatelom bezpieczeństwo 3. Współczesne zagrożenia bezpieczeństwa obywateli.

Chemia 8a
Poniedziałek: test z węglowodorów
Środa:
Temat: Szereg homologiczny alkoholi rozdział 24 str. 138 1.Przeczytać 2. Przepisać tabelkę str. 140 (bez modeli) 3. obejrzeć filmhttps://youtu.be/0N-U5c6Q6vc

Chemia 8b
PONIEDZIAŁEK Temat: Metanol i etanol alkohole monohydroksylowe 1. przeczytać r.25 str 142 2. Podać dla metanolu i etanolu a) wzór sumaryczny b) strukturalny c) właściwości d) zastosowanie 3. obejrzeć filmhttps://youtu.be/kSnJUnhITVg
ŚRODA Temat: Gliceryna – alkohol polihydroksylowy 1.przeczytać r.26 str, 150 2. podać dla gliceryny wzór sumaryczny, strukturalny, właściwości i otrzymywanie

Historia, klasa 8b

Dzień dobry, w załączniku przesyłam zadanie do wykonania w tym tygodniu z wychowania fizycznego. Proszę podejść sumiennie do sprawy, ponieważ będzie z tego ocena. W pliku wszystko jest szczegółowo rozpisane. Będziemy łączyć się także ze sobą. Proszę żeby do tego czasu wszyscy zapoznali się z treścią pliku. Życzę dużo zdrowia

TYDZIEŃ 3 (30.03-05.04.2020)

Klasa VIII
Temat : Charakterystyczne cechy populacji.
1. Przeczytaj uważnie temat ( str. 96-101 )
2. Pod tematem wykonaj krótką notatkę ( ZAPAMIĘTAJ – str. 101)
3. Zadanie domowe.
Przedstaw graficznie 3 typy rozmieszczenia przestrzennego organizmów.
Do każdego typu podaj , co najmniej po 3 przykłady populacji (gatunków) o rozmieszczeniu:
1. Skupiskom, np. kryl arktyczny
2. Równomiernym, np. grab pospolity w grądach
3. Losowym( przypadkowym), np. bocian czarny
Zadanie na ocenę celującą: Zad. 5 – str. 101. W zadaniu jest wybranego gatunku rośliny, ale można również zwierzęta ( odsyłam do projektów z klasy 6 – pamiętacie ? ).
Uczeń po lekcji :
•określa, co to jest populacja i jakie są jej cechy
• opisuje cechy populacji: liczebność i zagęszczenie
• bada liczebność i rozmieszczenie wybranego gatunku rośliny zielnej na podstawie instrukcji
– uważnie przeanalizuj – Określenie liczebności oraz rozmieszczenia gatunku rośliny zielnej na łące – PODRĘCZNIK – STR. 99.
• określa, co to są rozrodczość i śmiertelność populacji i jaki wywierają one wpływ na liczebność
https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/szkola- podstawowa/biologia?query=ekologia+&stage=szkola-podstawowa&subject=biologia&lang=pl&order=best
https://pl.khanacademy.org/science/biology/ecology
https://www.pcdzn.edu.pl/wp-content/uploads/2017/05/biologia_populacja.pdf
https://slideplayer.pl/slide/10672944/

Teresa Kaźmierska matematyka klasa 8a i 8b. Temat : Symetria względem prostej. Proszę przeanalizować przykłady z książki str 206 -209, zrobić zad od 1 do 6 str 209- 210. Proszę nie przysyłać zadań do mnie, sprawdzę na lekcjach, które odbędą się :klasa 8a, w poniedziałek godz 10.45, klasa 8b, we wtorek godz 9.50.

J. angielski. Zadania dla klas ósmych. Zadania do zrobienia i odesłania do soboty do 20.00. W związku z pojawieniem się tematyki podróżowania na próbnym proszę o zrobienie zadań z ćwiczeń: cała strona 174, oraz cała 175 (bez zadania 5). Wykonując zadania korzystamy ze slowniczków do rozdziałów.

8A, historia.
1. Przedstaw przyczyny protestu Polaków w czerwcu 1976 r. str. 179 2. PRL- było, minęło str. 176 i wykonaj polecenia do źródeł ikonograficznych 1.,
2. str. 177 3. Przeczytaj temat narodziny opozycji politycznej i odpowiedz na pytanie do zdjęcia na str. 183 i wykonaj ćwiczenia 1.,6.

GEOGRAFIA KL. 8A i 8B
Temat: Ameryka Północna i Południowa – zróżnicowanie ludności.
Korzystając z e-podręcznika, po zalogowaniu się, proszę udzielić odpowiedzi na pytania w tekście (nie robicie zadania domowego). Proszę uważnie przeczytać, zwłaszcza podsumowanie. Zadanie wykonujemy do poniedziałku, do godz. 13.00. W razie problemów proszę o kontakt.
A. Matuszewska

Język niemiecki Klasa 8a i 8b. Natalia Południak. Dzień dobry Kontynuujemy temat z 5 działu: Gdzie mam to położyć? Nazwy miejsc i budynków w mieście. Podręcznik strona 60. Podręcznik str. 69. Proszę przepisać do zeszytu punkt 1 przyimki z biernikiem. Ćwiczenia strona 62, ćw. 1 i 2. Zdjęcia proszę przesyłać do piątku do godziny 14.30. Pozdrawiam.

Informatyka 8ab: Moi drodzy. Dzisiaj będziemy szyfrować wiadomości.
Zadania które należy wykonać w tym tygodniu:
1. Wchodzimy na stronę: https://kryptografia.wixsite.com/szyfry/szyfry-monoalfabetyce-i-polialfabetyczne
2. Czytamy artykuł.
3. Szyfrujemy szyfrem polialfabetycznym i monoalfabetycznym zdanie: Niespotykanie tajna informacja. Słowo kluczowe to BITY.
4. Fotkę lub po prostu tekst wysyłamy na mojego e-maila: adekkogut@gmail.com koniecznie ze swoim imieniem, nazwiskiem oraz klasą. Termin do piątku.
Pytania proszę wysyłać na mój e-mail. Spróbujcie, pobawcie się. Powodzenia.

Chemia 8a/8b egzamin próbny Chemia 7a/7b Poniedziałek Temat :Prawo zachowania masy.
1. Przeczytać r.26 str 148
2. Obejrzeć film
3. Przepisać treść prawa do zeszytu
4. Zrobić zad 1/2/3 str. 150 i wysyłać do 15 na emalia 30.03.20
https://www.youtube.com/watch?v=VNMkuk9GW-E&feature=share

Wychowanie fizyczne, zadania:



TYDZIEŃ 2 (23-27.03.2020)

GEOGRFIA KL. 8a i 8b
Termin – poniedziałek 30.03
Zadanie można wykonać na dwa sposoby:
1. Na poczcie jest link do strony epodręczniki. Klikacie, logujecie się i czytacie tekst o Brazylii. Udzielacie odpowiedzi na pytania, NIE robicie zadania domowego. Mogą być problemy z dostępnością serwera, ale próbujcie.
2. Otwieracie stronę
https://epodreczniki.pl/a/brazylia—eksploatacja-lasow-amazonii-wielkie-miasta/D1ATUkOoE
Zapoznajecie się z tekstem, do zeszytu przepisujecie pytanie (bez map, wykresów itp.) i wszystkie odpowiedzi. Zaznaczacie poprawne odpowiedzi i przesyłacie mi zdjęcie na messengera lub maila. NIE robicie zadania domowego, które jest w tekście.
A. Matuszewska

✍️Klasy 8a i 8b- język polski.
Proszę powtórzyć wiadomości o eposie- rozwiązać ćw. s. 81- 85.

Drodzy Uczniowie, proszę, abyście zmierzyli się w wybranymi dyktandami Efektów nie wysyłacie na maila, prace nie będą oceniane.
Do końca tygodnia zakres materiału został wyznaczony, a kolejne ustalenia w poniedziałek. Jestem do dyspozycji na grupach, a zajęcia online wg Waszych potrzeb i planu lekcji do ustalenia. Zaproponuję niedługo takie spotkania w sieci. Pozdrawiam
Dużo zdrówka,
K.Ogrodnik.
https://dyktanda.online/

❗Język angielski❗
Zadania dla klas ósmych, do wykonywania i odesłania na maila do środy do godz. 15.00.
Korzystając z Banku Funkcji w ćwiczeniach ze stron 150-155, uzupełnij dwie karty pracy. Uwaga: pracę wysyłamy na maila, zdjęcie z zeszytu. W przypadku pytań z odpowiedziami a, b,c, nie trzeba wszystkiego przepisywać, tylko dokładnie numerować zadania tak jak są ponumerowane na karcie. Do zeszytu należy przepisać po polsku i po angielsku, zwroty, które trzeba samemu wpisać👍
KARTY PRACY:
https://www.facebook.com/478413536233249/photos/a.479008069507129/692806484793952/?type=3&theater
oraz https://www.facebook.com/478413536233249/photos/a.479008069507129/692806521460615/?type=3&theater

🧪🧬Chemia – klasa 8 a
Proszę powtórzyć wiadomości z węglowodorów do testu. Mam nadzieję, że uda nam się go przeprowadzić w najbliższym terminie spróbujcie w zeszycie zrobić zadania 1.Oblicz masę cząsteczka proponu
2. Tabelka, gdzie podajcie wzór ogólny sumaryczny strukturalny półstrukturalny nazwę i reakcję spalania całkowitego węglowodorów o 5 atomach węgla w cząsteczce
3. Napisz reakcje przyłączenia bromu do etenu.👍

🧪🧬Chemia 8 b powtórzyć wiadomości z węglowodorów.
W zeszycie wypisać wzory sumaryczne strukturalne półstrukturalne alkanów ale tylko pierwszych 5 od metanu do pentanu.
Wyjaśnić pojęcie alkoholizm.

Polecane-chemia 🧪https://www.youtube.com/watch?v=Xu8RS3aIbXw&feature=share

🧮Matematyka dla klasy 8a i 8b.
Kontynuacja tematu Odcinki w ostroslupach. Z książki ćwiczenie B str. 193, zapoznać się z zależnościami dotyczącymi wysokości w trójkącie równobocznym.
Przeanalizować przykłady ze str. 193 i 194 . Z ćwiczeń ćwiczenia 3, 4, 5 str 76. Proszę przesłać do środy na maila, obecne ćwiczenia są na oceny.

🌍🪐Geografia Klasa 8 a i 8 b.
Proszę powtórzyć wiadomości o Afryce
https://quizizz.com/…/5e20a50…/afryka-powtórzenie-wiadomości. Zadania realizujące podstawę programową dostępne będą w środę.

🇩🇪Język niemiecki klasy VIII:
https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/91153093_692791174795483_2315161980144451584_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=110474&_nc_ohc=yRkjkTnE0eYAX8h6jaX&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&_nc_tp=7&oh=f3332d9fea3bea477dd7964a3b1806bb&oe=5E9DA4EE

🖌️🎨PLASTYKA- IV-VIII
Dla chętnych: prace na wybrany konkurs („Moja mama”, „KROKUS- Twój sprzeciw ma znaczenie”, „Anioł hospicjum”)

🔭🌡️Fizyka klasy VII i VIII. Zadania w załączniku.
https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p720x720/90675614_692830484791552_8310396890352975872_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=110474&_nc_ohc=ndX61ovi9EMAX9alQvH&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&_nc_tp=6&oh=00ccb5de357d8d98cd044fdb21395d25&oe=5E9D1BA1

Klasa VIIIa VIIIb doradztwo zawodowe 👷👮🤽👩‍🎨🧑‍💻👍https://www.16personalities.com/pl

Karta pracy z edb dla klas 8 a i 8 b do tematu, który przerabialiśmy ostatnio str.84.
https://www.facebook.com/478413536233249/photos/a.479008069507129/692827521458515/?type=3&eid=ARDvJH6jGp6CEq6Us3eW75N0_g4UIvuUSt-YiFTTRDIoVnyncIWjpuH4yo9lP5M4h27-bDwyapS935r9&__xts__%5B0%5D=68.ARBKx-SLHSTyyoR5icuoDC5X027I243qUktVnhi32Ns881p8_c6IFmflCnkQmMiTqd1NGDddq-akRw75twATeOQjtqgI_dgVS2rjtjXXp10w8F1PnZZet025RfQLAP6JLAva1Ts2OZEmeazlk7W64ULhsi1k0Rh8Axhq__drQSIZzs-IuwJ4AlT4TUxgrmGfd5cplOTbExgjgE6te2KMequWrWDgqvUAp5rYJXS1SC91GIwDjTGkmE48yuYx6GsQbOlP00M0v-o4IJz6bq9hNb0fvADzAf3RGfVo0Wxi990yKhksL_QCASuX-uT-l1RkIpkSwQQOK1lBq9ddeZ9AAwE&__tn__=EEHH-R

🚶Uczniowie klas 8 wychowanie fizyczne🤸
Dzień dobry w związku z zamknięciem szkoły i czasem kwarantanny zapraszam do podtrzymywania swojej formy fizycznej w domu. Przesyłam zestaw ćwiczeń które pozwolą w tym trudnym okresie trochę rozruszać się we własnym domu. Wystarczy znaleźć tylko kawałek miejsca, oraz coś miękkiego (matę, dywan, itd.). Wszystkie ćwiczenia należy wykonywać dokładnie, z żadnym z nich nie śpiesząc się. Wykonuj ćwiczenia w miarę własnych możliwości, jeśli nie jesteś w stanie zrealizować ilości powtórzeń założonej dla Twojej klasy, zrób troszkę mniej. Jeśli jednak będzie dla Ciebie za łatwo, śmiało możesz lekko zwiększyć obciążenia. Nie przesadź jednak z tym.
Życzę miłej zabawy.
Więcej: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=692797971461470&id=478413536233249&__xts__%5B0%5D=68.ARCMb4gN1TdSH18fnA5DNAF6bFD41E_Frox1uGC_O8vbvNRH27Txoz-HC1z_HKZZpxqA4cjeKCWMIG60wDqaGRho12Io1VlqOmC9AO-qvuNuPS2bkYj9_hGgpiFqXiCHDFv5JEDMCMe9-TzG6Q2-Vb-ft8LTLcthwGyUl69GVMJEPUV8Eefr-wOU_t03zG4IhuJIdT5PvBudM14wjHGQiHOddjbVYm4nHhlF80oZ8v41ivpcukr3MAQCXbcSDe5uZOB_rVfOYVGMUj4L_CKD1arev2zCY30r9iisAoCZwkKEUUXhNnYftZ0ZZczb34e60nYzDKKszhZHMxl5SyI&__tn__=K-R

TYDZIEŃ 1 (12-20.03.2020)

✍️Zadania z historii
➡️Klasa VIIIA Dlaczego komuniści wybrali na I sekretarza KC PZPR W. Gomułkę. Jak układały się stosunki między państwem a kościołem za Gomułki. Obejrzyj film na internecie ,,Czarny czwartek-Janek Wiśniewski zmarł”. Przedstaw swoje refleksje. ❗Uczeń ze swojej klasy wybiera jeden temat do pisemnego opracowania.Pisemna odpowiedź na wybrane pytanie zostanie sprawdzona przez nauczyciela na ocenę. Odpowiedź na osobnej podpisanej kartce (imię ,nazwisko i klasa). Na pozostałe pytania uczeń jest przygotowany ustnie, co w późniejszym czasie zweryfikuje nauczyciel. Owocnej pracy życzy nauczyciel historii👍

Fizyka, klasa VIII:
1. Powtórz i wykonaj samodzielnie notatkę do zeszytu na temat „ Magnetyzmu”. Skorzystaj z podręcznika strona 148 – 153 „Powtórzenie. Magnetyzm.”
2. Napisz referat na temat: „ Właściwości magnesów i ich zastosowania”. Skorzystaj z podręcznika strona 153 – 155, encyklopedii lub innych dostępnych źródeł informacji.
3. Poćwicz zamianę jednostek i zapisz do zeszytu:
56 kV = …….V 0,6 A = ……mA
16,8 kg = ……g 72 km/h = …….m/s
15 min = …….h 16 m/s=………km/h
2,5 h = ………s 78 cm3 = ……mm3
12 mm2 = …….m2 45 g = ……. dag

✍️📚 Język polski, klasy 8a i 8b:
1. Str .212 w podręczniku- „Przećwicz” – proszę rozwiązania zadań wpisać do zeszytu- będą oceniane.
2. Zapoznajcie się z materiałami powtórzeniowymi- od str. 335 w podręczniku.
3. Czytajcie lekturę dodatkową- „Folwark zwierzęcy” G. Orwella.

🌍Geografia Klasa 8a:
🌪️WIELKIE KATAKLIZMY KLIMATYCZNE🌁
Proszę o zapoznanie się z tematem str. 100 – 104, a następnie udzielenie odpowiedzi w zeszycie:
1. Czym są huragany i jakie są skutki ich występowania?
2. Czym są spowodowane powodzie w Ameryce Pn.? Jak człowiek przyczynia się do ich występowania?
3. Zad. 4 str. 104.
http://radioszczecin.pl/6,335165,katastrofalne-powodzie-w-u…

Geografia Klasa 8b:
🌎AMERYKA NA MAPIE, temat str. 92-95
Proszę w zeszycie wykonać zad. 1 i 2 str. 95 oraz zapoznać się z mapą fizyczną Ameryki Pn. i Pd. (podręczni, atlas, internet). Wskazać na niej poszczególne obiekty geograficzne. Tabelkę uzupełnić w zeszycie (jeśli ktoś ma możliwość może wydrukować).
https://www.gry-geograficzne.pl/…
https://online.seterra.com/pl?fbclid=IwAR0m-SXJyQiEY7vXQPBZGPn1lGB1nhv9g5siLqPvfJzRgxgkZOR5L4srnrw

⚗️Chemia klasa 8a, 8b zad.1-6 str. 136
Projekt: Alkohol wróg czy przyjaciel?
e-mail: moniatosia @op.pl

Zadania od nauczycieli wychowania fizycznego 🏃 oraz plastyki🖌️🎨 dla uczniów klas 4-8.
W ramach realizacji programów profilaktycznych m.in.: BIEG PO ZDROWIE 🏃oraz TRZYMAJ FORMĘ 💪uczniowie zobowiązani są do przygotowania plakatów propagujących zdrowy styl życia.
Tematy prac obejmują:
🚭Klasa 7 i 8 – papierosy jako Twój wróg.
Każda praca zostanie oceniona przez Komisję. Najciekawsze prace będą wywieszone na szkolnych korytarzach a ich autorzy docenieni w formie dodatkowej oceny z plastyki oraz wychowania fizycznego. Technika i format pracy dowolny. Przewidziane nagrody dla zwycięzców 🤗.
Plakaty będą zbierane po powrocie do szkoły.

🇩🇪 Język niemiecki. Klasa 8ab: Proszę przepisać poniższy tekst do zeszytu, przetłumaczyć go i zobrazować. Zdjęcia tłumaczenia i obrazków proszę przesłać do mnie. Obrazki mają być małe. Praca ze słownikiem. Auf dem Fenster steht eine Blume. Auf dem Tisch steht eine Lampe. In dem Heft ist ein Löschblatt. In dem Schrank liegt eine Schultasche. Auf dem Fußboden steht ein Stuhl. Auf dem Stuhl liegt ein Buch. Auf dem Buch liegt ein Bleistift.

🇩🇪 Język niemiecki: Zalecane są powtórki dla klas 7-8, które są na końcu w ćwiczeniach. Na okładce ćwiczeń znajduje się kod do słuchanek i materiałów multimedialnych. Ćwiczenia mają różne stopnie trudności.
Zachęcamy także do wykonania quizów z języka niemieckiego- powtórki, jak i nowy materiał. Link do materiałów:
ttp://shorturl.at/buvS6

🇬🇧 Język angielski – uwaga uczniowie klasy 8b❗Zadania z języka angielskiego wykonujemy w zeszycie ćwiczeń. Nauczyciel prosi o przesłanie zdjęć zrobionych zadań na Messengera – p. Bizoń: cała strona 169, strony 170 i 171 wszystko oprócz zadań 6, cała strona 172.
Odniesienia do podręczników z języka angielskiego we wszystkich klasach:
https://www.pearson.pl/jezyk-angielski/domowa-szkola/

🇬🇧Język angielski – quizy Kahoot, klasy 4-8:
http://tiny.cc/presentsimplecontinuous
http://tiny.cc/vocabularyy
http://tiny.cc/verbsss

Instrukcja Kahoot:
1. Wchodzimy na stronę z quizem Kahoot z wybranego przez siebie linka (możemy użyć do tego celu laptopa, tabletu, telefonu, który będzie służył jako urządzenie główne do wyświetlania pytań – host).
2. Po lewej stronie klikamy na przycisk „PLAY”, następnie wybieramy „HOST GAME” i wchodzimy w tryb „CLASSIC”.
3. Na innych telefonach/tabletach/laptopach (które będą brały udział w quizie) wchodzimy w przeglądarkę, wchodzimy w adres www.kahoot.it i wpisujemy kod PIN. Wybieramy swój pseudonim.
4. Na urządzeniu główym – wyświetlającym pytania klikamy start i rozpocznynamy nasz quiz!

Zadania dodatkowe:

✏️Link do nauki programowania na wszystkich poziomach: https://studio.code.org/courses

✏️Link do wszystkich poziomów matematyki w Khan Academy: https://pl.khanacademy.org/math

🌼👁️🌧️🐍Polecane filmy edukacyjne z nauk przyrodniczych na wszystkich poziomach znajdują się na stronie: https://m.cda.pl/moherpower/folder/14930306

🦒🦦🦩 Matematyka dla wszystkich od 0-8 klasy:
https://www.matzoo.pl/?fbclid=IwAR2SGyf_Fyfqqt3GMK8lthWjg0pEwexOP3w9R_G8TGh8t0VUMg8_IdQoMAs

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *